دوست داشتن خود

سناتورمد شنبه 7 فروردین 1400 - 12:45
دوست داشتن خود

دوست داشتن خود

در طول بحران ویروس کرونا، فرصتی برای دوست داشتن خود ایجاد کنید همه ما با استرس ها، چالش ها و واقعیت های جدیدی در نتیجه شیوع ویروس کرونا مواجه هستیم. با همه آنچه که در حال حاضر در جهان در جریان است، در تصور وقت گذاشتن برای انجام کاری خوب برای خود می تواند بی اهمیت یا اشتباه باشد، اگر که روی خانواده خود تمرکز نکنیم ، بسیاری از ما احساس گناه می کنیم. اما واقعیت این است که ، برای اینکه یک پدر و مادر ، مراقب ، شریک زندگی خوب یا هر نقش دیگری باشید ،

باید ابتدا از خود مراقبت کنید و خود را دوست داشته باشید. دوست داشتن خود و مراقبت از خود دارای مزایای واقعی سلامتی است و می­توانید این کار را بدون هیچ زحمتی و رایگان انجام دهید. قسمت مهم این است که می­توانید وقت خود را صرف تمرکز در روز خود کنید. در اینجا چند ایده بزرگ و کوچک آورده شده است که می توانید بلافاصله از آنها  استفاده کنید.

گفتگوی منفی با خود را به چالش بکشید

آگاهی از منتقد درونی خود و به چالش کشیدن افکار انتقاد از خود می تواند بسیار مفید باشد. شما می توانید این روند را فقط با توجه به صدای موجود در سر خود و تشخیص اینکه افکار شما لزوماً واقعیت نیستند آغاز کنید. یکی از راه های عمدی بودن در مورد کاهش تفکر منفی ، تنظیم زنگ هشدار روی تلفن شما یک یا دو بار در روز به عنوان یک یادآوری برای بررسی با خودتان یا به صورت سوال من چه احساسی دارم ؟

و چه کاری انجام می دهم؟ همین الان؟ هرچه بیشتر مغز خود را تشویق کنید که در زمان واقعی خودآگاه باشد و افکار منفی را هنگام بروز به چالش بکشید ، این روش تفکر بیشتر به صورت خودکار در می آید. این به شما کمک می کند یاد بگیرید به طور خودکار با عشق و مهربانی به دوست داشتن خود پاسخ دهید.

دوست داشتن خود

 به طور واقعی زندگی کنید

زندگی واقعی به معنای چیزی است که هستی. این بدان معنی است که هویت خود را بر اساس زمینه تغییر ندهید و یک فرد ثابت در محل کار ، با دوستان و شریک زندگی خود باشید. به این معنی است که به دیگران یا به خود دروغ نگویید ، ممکن است در ابتدا کمی جستجو کند. هدف در اینجا این است که به جای جلب رضایت دیگران ، همان چیزی باشید که در اصل هستید و خود را تأیید کنید.

این همچنین فرصتی است برای ارزیابی اینکه آیا محیط کار ، دوستی ها و روابط عاشقانه شما از آنچه واقعاً هستید حمایت می کند یا خیر، و فرصتی است که از جنبه هایی از زندگی که شاید توانایی شما را در راحت بودن و واقعی بودن شما کم می کند ، می­توانید از آنان دور شوید.

احساسات خود را بروز دهید.

بسیاری از راه های منحرف کردن مردم ، پنهان کردن یا کنار آمدن با احساساتشان است که در نهایت احساسات دردناک تری ایجاد می­کنند. برای جلوگیری از احساسات ، افراد ممکن است زیاد غذا بخورند ، از الکل یا مواد مخدر استفاده کنند، دائماً مشغول باشند ، درد خود را با شوخ طبعی بپوشانند ، بیش از حد کار کنند و نیازهای دیگران را بر نیازهای خود بگذارند. اگر متوجه شدید که از بسیاری از این استراتژی ها برای پنهان کردن احساسات خود استفاده می­کنید ،

ممکن است بخواهید برای نمایان شدن احساسات واقعی خود ، تغییرات کوچکی ایجاد کنید. نوشیدن کمتر در هر شب یا کاهش زمان صرف شده در اینترنت می تواند تفاوت زیادی ایجاد کند. این را در نظر داشته باشید که تغییرات تدریجی ممکن است منجر به تغییرات پایدار شود و به شما این امکان را بدهد که احساسات واقعی خود را بدون اینکه بیش از حد تحت فشار قرار بگیرید نمایان کنید. این امر خودآگاهی شما را افزایش می دهد و دوست داشتن خود را با برآورده سازی نیازهای واقعی خود آسان تر می­کند.

خودتان را با شخصیت خود تعریف کنید نه دستاوردها .

افتخار کردن برای آنچه که به دست آورده اید یا برای آن سخت کار کرده اید بسیار خوب است ، اما اگر تصدیق کنید که این تنها بخشی است از آنچه شما هستید، می­تواند مفید باشد. در نظر بگیرید که اگر خود را با شخصیت و خصوصیات مثبت شخصیتی خود تعریف کنید ، میزان دوست داشتن خود چگونه ممکن است تغییر کند. ایجاد این تغییر در تفکر ممکن است منجر به افزایش اعتماد به نفس ، عزت نفس با ثبات تر و ثبات بیشتر در دوست داشتن خود شود،

دوست داشتن خود

و گاهی اوقات ما به اهداف شخصی خود نمی رسیم، زندگی تغییر می­کند اما عشق به خود و پذیرش لازم است  شما در اوقات خوب به عشق به خود احتیاج دارید و به ویژه در مواقع چالش برانگیز که  بسیار مهم است. ایجاد این تغییر ایدئولوژیک همچنین ممکن است منجر به افزایش مقاومت شما شودافرادی که در برابر مشکلات و چالش­ها به عقب می­روند به این معنی که افراد بدی هستند و لیاقت عشق و خوشبختی ندارند. تغییر شکل دادن شکست به عنوان فرصتی برای یادگیری و رشد می­تواند کل زندگی شما را تغییر دهد.

خود شفقت را افزایش دهید

خود شفقت شامل این است که شما چگونه در طول چالش های زندگی و تجربه های دردناک به خود پاسخ می دهید. وقتی خودتان را دوست دارید ، می توانید به شیوه ای سالم به سختی ها و اشتباهات پاسخ دهید. ممکن است راحت تر درمورد کارهایی که اشتباه انجام داده اید پاسخگو باشید و ممکن است دریافت و ادغام انتقادات و بازخوردها به روشی سالم راحت تر باشد. برخی از افراد ممکن است به عمد از خود شفقت پرهیز کنند زیرا معتقدند که انتقاد از خود راهی برای ایجاد انگیزه در خود است.

آنها ممکن است باوری نادرست داشته باشند که مهربانی با خود باعث تنبلی یا راکد شدن می شود. این یک مغالطه است عدم ترحم به خود اغلب باعث می شود که مردم برای رسیدن به یک هدف خسته شوند و انگیزه کمتری داشته باشند. رسیدن به هدفی با اعتقاد به این که شما شایسته دستیابی به آن هستید ، غالباً به احتمال بیشتری برای موفقیت و روند لذت بخش تر رسیدن به هدف منجر می شود.

نزدیک شدن به اهداف شخصی بعنوان دستاوردهای شایسته خود و نه دستاوردی که به نوعی باعث پیشرفت کاری شما می­شود ، باعث می­شود اعتماد به نفس بیشتری در تلاش برای دستیابی به اهداف خود داشته باشید. افزایش اعتماد به نفس ممکن است منافع بیشتری را در روابط و شغل شما باز کند. از این طریق ، عشق به خود موفقیت را تشویق می کند .

 خود را ببخشید

بخشش خود به خاطر اشتباهات گذشته شامل رها شدن عصبانیت و کینه باطنی است. غفلت از بخشش خود ممکن است منجر به این شود که خود را فردی بد قلمداد کرده و عقیده داشته باشید که مستحق مجازات هستید. همچنین می تواند مانع خود شفقت شود و تفکر منفی را تشویق کند. اعتقاد شما در مورد اینکه آیا فرد بدی هستید یا فرد خوبی هستید رابطه مستقیمی با دوست داشتن خود دارد.

دوست داشتن خود

به سلامتی خود توجه کنید.

زنان معمولاً نیازهای خانواده خود را در اولویت قرار می دهند و وقت نمی گذارند که از خود مراقبت کنند. از طرف دیگر ، مردان اغلب سلامتی خود را در اولویت قرار نمی دهند. اکنون ، بیش از هر زمان دیگری ، شما باید در مورد سالم ماندن پیش قدم باشید. مطمئن شوید که درست غذا می خورید ، آب کافی می­نوشید و خواب کافی دارید. شما جدا از جسم و روح خود نیستید به آنها اهمیت دهید و برای دوست داشتن خود تلاش کنید.

سخن آخر

جهت تکمیل اطلاعات خود در باره خود واقعی و روش های دوست داشتن خود به فروشگاه اکسسوری سناتور مد بخش مجله مد مراجعه کنید.

بازخوردها
    ارسال نظر
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
    • - لطفا فارسی بنویسید.
    • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد