10 و نیم نکته طلایی برای داشتن تناسب اندام

سناتورمد دوشنبه 15 دی 1399 - 18:45
10 و نیم نکته طلایی برای داشتن تناسب اندام

تناسب اندام از نظر هر کس معنایی دارد. اما به راستی تناسب اندام به چه معناست؟ داشتن بدنی قوی و آماده به هیچ وجه نشان دهنده تناسب اندام شما نمی باشد. برای داشتن تناسب اندام باید این در این 5 جزء تناسب داشته باشید و روز خود به راحتی بدون هیچ مشکلی شروع، ادامه و به پایان برسانید.

  1. فیزیک بدنی ایده آل

یکی از مهم ترین نشانه های تناسب اندام، تناسب در فیزیک جسمانی شماست. در صورتی که بدن شما بیش از اندازه چربی داشته باشد زیبایی اندام شما گرفته می شود. برای داشتن تناسب جسمانی شما نیاز دارین تا از بدنی با توده های چربی زیاد و اعضلات کم به اعضلات بیشتر و توده چربی کم تر برسین. رسیدن به بدن ایده آل نیازمند اراده است. با داشتن رژیم مناسب (نه رژیم های فوق العاده سخت)، ترک برخی از عادت های بد در زندگی، ورزش به صورت روزانه و خواب کافی شما صد در صد به بدنی ایده آل خواهید رسید.

تناسب اندام
  1. انعطاف پذیری

انعطاف پذیری عبارت است از، توانایی حرکت مفاصل بدن در بهترین حالت و بیشترین بازده را می گویند. مفاصل شما باید در دامنه حرکتی که دارند به راحتی و بدون هیچ صدا، درد و بی حسی حرکت کنند. داشتن بدن انعطاف پذیر نیازمند تمرین روزانه است. انعطاف پذیری می تواند از یوگا، حرکات کششی روزانه، هنر های رزمی و پیلاتز به دست اید.

  1. استقامت عضلات

بدن ما از عظلات برای انجام کار های ضروری در روز استفاده می کند. استقامت اعضله یعنی، توانایی انجام کار ها با اعضلات بدن در مدت زمان بالاست. به طور مثال توانایی نگه داشتن یک چیز برای مدت زمانی طولانی، مانند راه رفتن در یک مسیر نسبتا طولانی و نگه داشتن یک کیف در دستتان یا نگه داشتن نردبان برای اینکه کسی از آن بالا برود.

  1. قدرت اعضلانی

داشتن قدرت اعضلانی در بیشتر جنبه های زندگی اهمیت حیاتی دارد. داشتن قدرت اعضلانی یعنی توانایی انجام کار های قدرتی روزانه بدون داشتن هیچ گونه سختی و مشکلی مثل، بلند کردن یک جسم سنگین از روی زمین و یا کشیدن یک جسم و… . برای بیشتر شدن قدرت اعضلانی خود، شما می توانید ورزش هایی مثل بدن سازی، ژیمناستیک، کشتی و … را امتحان کنید.

  1. سلامت قلب و عروق

به زبان ساده داشتن سلامت قلب و عروق استقامت شما را بالا می برد. به دلیل سلامت قلب و عروق ، شما می توانید مسافت بیشتری بدوید، بیشتر ورزش کنید و عملکرد خود را بهبود ببخشید. سلامت قلب و عروق می تواند با شنا کردن، دویدن، ورزش های هوازی و … بهبود پیدا کند.

10 و نیم عادت طلایی برای رسیدن به تناسب اندام

  1. آب کافی

بعد از بیدار شدن از خواب حتما یک لیوان آب بنوشید. بعد از مدت طولانی که بدن شما هیچ چیزی مصرف نکرده است، نوشیدن آب سیستم بدن شما را دوباره راه اندازی می کند. حتما در طول روز بیش از 8 لیوان اب مصرف کنید. بیش از 60 درصد بدن هر فرد بالغ از آب پر شده است. بدن برای پایین اوردن دما به آب نیاز دارد. در صورتی که شما به بدن اب کافی نرسانید نه تنها به تناسب اندام نمی رسید، بلکه در گذشت زمان آسیب های بسیار زیادی را به بدنتان وارد خواهید کرد.

  1. 30 دقیقه ورزش روزانه

اگر به دنبال تناسب اندام هستید حتما باید ورزش کنید. حداقل 30 دقیقه ورزش روزانه برای تناسب اندام ضروری است. اکثر افراد برای شروع ورزش به دنبال رژیم های خیلی سخت و ورزش های هوازی بسیار سنگین هستند. در این صورت بعد از یک هفته انجام این نوع فعالیت ها به طور کامل ورزش را فراموش می کنند. 30 دقیقه دویدن هم به تناسب اندام شما و هم به تناسب افکار شما کمک شایانی می کند. برای شروع ورزش می توانید روزانه 30 دقیقه بدوید و از فواید آن سود ببرید.

  1. ورزش مورد علاقه

ورزش مورد علاقه خود را پیدا کنید. در این صورت شما از ورزش کردن لذت خواهید برد و کم تر به خسته شدن فکر خواهید کرد و مطمعا توجه گذشت زمان نخواهید شد.

10 و نیم نکته طلایی برای داشتن تناسب اندام

  1. تحقیق در مورد غذا

درباره غذایی که می خورید تحقیق کنید. در مورد انواع کربوهیدرات ها، پروتئین ها،چربی ها و میزان کالری هر غذا اطلاعت کافی کسب کنید. در این صورت ذهن شما خود به خود متوجه فواید برخی از غذا، مضررات برخی از غذا ها و میزان استفاده شما از آن ها می شوید.

  1. برنامه غذایی مناسب داشته باشید

برنامه غذایی مناسب داشته باشید تا بتوانید به تناسب اندام برسین. داشتن برنامه غذایی به این معنا نیست که شما باید یک نوع غذا بخورید.شما می توانید در اول هر هفته برنامه غذای خود را یاداشت کرده و کربوهیدرات ها، پروتئین ها،چربی ها و میزان کالری آن را محاسبه کنید. در این حالت شما می دانید که بدن شما به چه مقدار از این مواد نیاز دارد و بدن شما چه مقدار از این مواد را در این مدت دریافت خواهد کرد.

  1. نور خورشید

حتما به بدن خود نور آفتاب برسانید. اگر به بدن شما نور آفتاب نرسد مشکلات زیادی در بلند مدت برای شما پیش خواهد آمد. در یک تحقیق دانشمندان متوجه شدند که در افرادی که کم تر زیر نور افتاب هستند، افسردگی به طور شایانی وجود دارد. همین طور نور افتاب به بدن شما ویتامین دی می رساند.

  1. 7 ساعت خواب

برای داشتن تناسب اندام شما به حداقل 7 ساعت خواب در شبانه روز نیاز دارید. برای داشتن خوابی با کیفیت شما باید در جایی استراحت کنید که نور نباشد یا حداقل کم باشد، حداقل تا 6 ساعت قبل از خوابتان از قهوه ننوشیده باشین، حدالامکان در جایی استراحت کنید که صدا های زیادی آنجا نباشد، تا 2 ساعت قبل از خواب غذایی میل نکرده باشین و تا 1 ساعت قبل از خواب ورزش سنگین نکنید. در این صورت این 7 ساعت خواب خوابی با کیفیت خواهد بود و به تناسب اندام شما کمک خواهد کرد.

  1. مدیتیشن

تناسب اندام و تناسب افکار بسیار به هم مرتبط هستند. با داشتن افکار خوب شما می توانید به اندامی خوب برسین. مدیتیشن یکی از آن راه ها برای رسیدن به افکار سالم است. با مدیتیشن، ترشح هورمون های مضر در بدن شما بسیار کاهش می یابد و در این صورت است که شما آرام تر هستید، خلاق تر می شوید و به سلامت جسم و روحتان بیشتر اهمیت خواهید دارد.

  1. سبزیجات

اهمیت استفاده از سبزیجات برای همه اشکار است اما خوردن سبزیجات می توانند برای همه چالش باشد. اکثر افراد از خوردن سبزیجات فراری هستند. اما خوردن آن ها برای تناسب اندام لازم است. شما در رژیم غذایی خود نیاز به انواع سبزیجات دارید تا انواع مواد معدنی و ویتامین های مهم را جذب کنید.

  1. میوه

حداقل خوردن میوه راحت تر از خوردن سبزیجات است. اما اکثر افراد از میوه هم استفاده نمی کنند. هر فرد در طول روز باید حداقل  چند میوه میل کند. اما این آمار در کشور ما به چند میوه در ماه نیز می رسد. میوه ها مملو از مواد معدنی و ویتامین های ضروری بدن هستند و نخوردن آن ها صد در صد از رسیدن به تناسب اندام جلوگیری می کند.

10.5. فست فود کم تر

استفاه از فست فود ها در کشور هر روز بیشتر و بیشتر می شود. فست فود ها به خاطر شکل و مزه خوبشان معروف هستند، اما با خوردن فست فود ها در حقیقت چه اتفاقی برای بدن ما می افتد؟ فست فود ها پر از چرب هستند، پر از نمک هستند و در آن ها مواد معدنی و ویتامین ها به ندرت یافت می شود. فست فود های موجود میزان شکر بالایی هم دارند که این میزان شکر در بلند مدت در بدن مانند سم عمل می کند و سیستم کلی بدن را مختل می کند.

میزان چربی در فست فود مسئله نیست، مسئله نوع آن چربی مصرفی در فست فود است که از این نوع در خون و بدن به صورت اشباع است و به سختی به انرژی تبدیل می شود. شما می توانید از فست فود ها استفاده کنید، اما خوردن فست فود به صورت متداوم می تواند آسیب های جدی به بدن شما وارد کند و از رسیدن تناسب اندام جلو گیری می کند.

نتیجه

در حال حاظر با وجود فضای مجازی عاداتی که به اشتباه وارد فرهنگ مردم شده است. به یاد داشته باشین که برای رسیدن به تناسب اندام باید عادات جدیدی به وجود بیاورید. برای رسیدن به تناسب اندام شما باید طرز فکران را نسبت به خواب، افکار و غذایی که میل می کنید عوض کنید تا به نتیجه دلخواه خود برسین. در حال حاظر اکثر مردم جهان تناسب اندام لازم ندارد و این به خاطر این است که آنان بعضی از اطلاعات ساده ای که وجود دارد را نمی دانند.

اگر به گذشته نگاهی بیاندازیم متوجه این موضوع می شویم که در گذاشته افراد تا 20 برابر از ما بیشتر تحرک داشتند اما در حال حاظر هر فرد به طور متوسط روزانه بیش از 6 ساعت در روز نشسته است و کار های خود را به این صورت پیش می برد. باید به این نکته توجه کنید با استفاده از بدن می توانیم به تناسب اندام برسیم و با استفاده نکردن از آن هر روز از تناسب اندام دور و دور تر خواهیم شد. در کل برای رسیدن به تناسب اندام شما باید خواب کافی، غذای مناسب، ورزش و ذهن سالم داشته باشین.

این مقاله توسط تیم نویسندگان فروشگاه سناتور مد در بخش سناتورمگ منتشر شده است که در صورت رضایت می توانید این مطلب و دیگر مطالب را با دیگران نیز به اشتراک بگذارید.

بازخوردها
    ارسال نظر
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
    • - لطفا فارسی بنویسید.
    • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد