چگونه در طول روز پر انرژی بودن خود را حفظ کنیم؟

سناتورمد دوشنبه 8 دی 1399 - 15:11
چگونه در طول روز پر انرژی بودن خود را حفظ کنیم؟

چگونه در طول روز پر انرژی باشیم؟

انرژی همه چیز است. افراد موفق همیشه پر انرژی هستند. اما سوالی که وجود دارد این است که چگونه افراد موفق از دیگر افراد زود تر بیدار می شوند، از دیگر افراد پر انرژی تر هستند و از دیگر افراد دیر تر به رخت خواب می روند. در اصل همه انسان ها به انرژی نیاز دارند تا در طول روز فعالیت های ضروری زندگیشان را انجام دهند. با پایین آمدن انرژی در بدن به طور کلی سیستم بدن به هم می ریزد، تمرکز روی کار ها مشکل می شود، استرس بالا می رود و زندگی کردن سخت تر می شود. با پر انرژی بودن در طول روز خلاقیت شما را بالا می برد،

بهروری شما را بالا می برد و شما را به یک فرد خوشحال و بدون استرس تبدیل می کند. در این مقاله تلاش کردیم تمام اطلاعات لازم درباره انرژی، جذب و دفع آن را به شما آموزش دهیم تا شما مشکل کمبود انرژی را یک بار برای همیشه حل کنید.

چگونه در طول روز پر انرژی بودن خود را حفظ کنیم؟

چرا پر انرژی و سرحال نیستم؟

در اصل فرق افراد موفقی مثل بیل گیتس، ایلان ماسک و یا استیو جابز با افراد ناموفق و شکست خورده در این است که این افراد انرژی لازم برای کار کردن در طول روز، انرژی لازم برای به وجود آوردن چیز های جدید و همین طور انرژی لازم برای خلاقیت بیشتر را در طول روز دارند، اما افرادی هم هستند که در طول روز در حال چرت زدن هستند و حتی انرژی برای کار های روزانه خود را نیز ندارند.

مشکلی که اکثرا با آن دست پنجه نرم می کنند به این صورت است که، حتی اگر کل روز را هم بخوابند باز فکر می کنند بدنشان نیاز به خواب بیشتر دارد و باز وقتی از خواب بیدار می شوند حس خستگی می کنند. حال اگر شما 80 سال سن داشته باشید این مورد می تواند عادی باشد ولی اگر شما بین 20 تا 50 سال سن دارین این اتفاق اصلا عادی نیست.

3 عامل در بی انرژی بودن شما نقش اساسی دارد.1-رژیم غذایی  2-ورزش  3-خواب  و استراحت

با رعایت کردن نکاتی درباره این 3 مورد شما می توانید در طول روز پر انرژی باشید، کم تر به فکر خوابیدن و بیشتر به فکر کار کردن باشید.

تاثیر رژیم غذایی در پر انرژی بودن

با وجود فست فود و غذا های آماده در بازار و همین طور مشغله افراد، رژیم غذای در کشور هر روز بد و بدتر می شود. منشا اصلی انرژی بدن غذاست و اگر رژیم غذایی مناسبی نداشته باشیم انرژی مناسبی هم دریافت نخواهیم کرد. باید بدانیم کی، چقدر و چی بخوریم تا انرژی سالم را از غذا گرفته و بدن خود برسانیم. نکاتی درباره خوردن غذا وجود دارد که باید آن ها را قبل از همه بدانیم.

چگونه در طول روز پر انرژی بودن خود را حفظ کنیم؟

قهوه یا کافئین:

قهوه نوشیدنی بسیار محبوبی که با خوردن آن پر انرژی می شوین، هورمون های شادی در بدن شما ترشح می شود و همین طور تمرکز شما را بالا می برد. اما مصرف قهوه یا هر نوع نوشیدنی کافئین دار در طول شبانه روز قاعده و اصول خود را دارد. اکثر افراد در مورد قهوه اطلاعات دارند، ولی این اطلاعات کامل نیست. اکثرا فکر می کنند که تاثیر قهوه تا 5 ساعت در روز بر روی شما خواهد ماند.

اما در واقع تاثیر قهوه تا 12 ساعت در بدن می ماند و این یعنی اگر شما بعد از ساعت 12ظهر قهوه مصرف کنید تا 12 شب تاثیر آن روی بدن شما هست و اگر قبل 12 به خواب بروین، بدن شما هنوز در حال استفاده از کافئین است و در خواب شما تداخل ایجاد می کند. مصرف قهوه در بلند مدت باعث می شود که شما دیگر نتوانید به خواب های عمیق بروین و همین طور تمرکز را در نبود آن پایین می آورد.

با خوردن قهوه شما در اصل در حال جلوگیری کارکرد درست مغزتان هستین. نکته مهم در مصرف کافئین این است که شما باید حتما تا قبل از 12 ظهر آن را مصرف کنید و بعد این زمان از مصرف آن بپرهیزید.

مصرف آهن:

بدن ما بدون آهن کافی نمی تواند کار کند. اگر رژیم غذایی شما نامناسب است، آهن بدن شما پایین است. آهن در سبزیجات، مرکبات، آجیل ها و … یافت می شود. بدن ما انسان ها برای تولید هموگلوبین به آهن نیاز دارد. هموگولبین وظیفه انتقال اکسیژن به اندام های بدن را دارد و اگر هموگلوبین کافی در بدن نباشد، بدن ما نمی تواند به درستی کار کند. در این حالت فعالیت مغز مختل می شود و شما در بدن حس خستگی می کنید. راه حل آن مصرف آهن است. باید به رژیم غذایی خود موادی که آهن کافی را دارند اضافه کنید. و تاثیر آن را در بدن خود مشاهده خواهین کرد.

وعده های غذایی

اکثرا افراد 3 وعده غذایی دارند، صبحانه، نهار و شام. اما اگر در چند ساعت بعد خوردن صبحانه یا نهار شما احساس گرسنگی کنید چه اتفاقی خواهد افتاد؟ اکثر افراد صبر می کنند تا موقع نهار شود، با چند ساعت صبر دیگر شما فقط گرسنه نیستید، شما به اصطلاح ضعف کرده اید.

به همین خاطر شما بیشتر  غذا می خورید تا جایی که در خوردن ناتوان می شوین. در این حالت بعد از غذا خوردن به جای انرژی گرفتن شما خسته خواهید شد و احتمال زیاد یک چرت هم می زنید . در اصل شما باید این 3 وعده بزرگ را تبدیل به 6 یا 7 وعده کوچک کنید. وقتی گرسنه می شوین یک وعده کوچک داشته باشید.

تاثیر ورزش در پر انرژی بودن

چگونه در طول روز پر انرژی بودن خود را حفظ کنیم؟

اگر به مدل زندگی اکثر افراد نگاهی بیندازیم متوجه نشستن یا بیش از حد آن ها می شویم. انسان ها به طور متوسط در طول روز بیش از 6 ساعت را نشسته اند. نشستن طولانی مدت باعث ضعیف و خسته شدن بدن شما می شود. هر چه در طول روز بیشتر بشینیم یا دراز بکشیم بدن بیشتر به آن عادت می کند. راه درست ورزش کردن است.

با ورزش کردن بدن شما شروع به حرکت می کند و عادت تنبلی از شما دور خواهد شد. با درخواست بیشتر اکسیژن شما نفس های عمیق تری می کشین و اکسیژن بیشتری به داخل بدنتان می فرستید. نکته مهم30 دقیقه ورزش کردن در روز است که باعث می شود شما بسیار سرحال تر باشید.

تاثیر خواب در پر انرژی بودن

آیا پر انرژی از خواب بیدار می شوید؟ پر انرژی بودن بعد از بیدار شدن از خواب بسیار مفید است. هیچ چیز بد تر از این نیست که بعد از 8 ساعت خواب دوباره احساس خستگی داشته باشید.

بسته به وزن و فعالیتی که انجام می دهیم بدن ما نیاز به خواب کافی دارد. پس در وهله اول شما باید بدانید که بدنتان چند ساعت به خواب نیاز دارد. اپلیکیشن های متفاوتی برای این کار وجود دارد فقط کافی است واژه Sleep tracker را در گوگل سرچ کنید. یا می توانید از تکنیک به خواب رفتن در یک ساعت مشخص در هفت روز هفته و بیدار شدن بدون نیاز به آلارم استفاده کنید. بعد از بیدار شدن، زمان خواب خود را بر روی کاغذ بنویسید و در آخر هفته میزان متوسط خوابتان را محاسبه کنید تا متوجه نیاز بدنتان به خواب شوید.

برای خوابتان باید یک برنامه داشته باشید و به آن متعهد باشید. در این صورت بدن شما دیگر نیاز به خواب بیشتر ندارد و شما در طول روز پر انرژی تر خواهید بود. قبل از خوابیدن و بعد از بیدار شدن حتما یک لیوان آب بخورین. آب خوردن سیستم بدن را احیا می کند. بعد از اینکه از خواب بیدار می شوین به سرعت از تخت بلند شوین و یک لیوان آب بخورین و شروع به ورزش کردن کنید تا خون در بدن شما جریان پیدا کند.

چگونه در طول روز پر انرژی بودن خود را حفظ کنیم؟

حداقل تا 60 دقیقه قبل از خواب به گوشی یا لب تاب نگاه نکنید. صفحات نمایش نور آبی از خود منتشر می کنند و این نور به مغز شما این پیام را می دهد که هنوز شب نشده و برای خوابیدن زود است.

چگونه در طول روز پر انرژی باشیم؟

لذت ببرید

از کار که انجام می دهید لذت ببرید. اگر از کاری که انجام می دهید لذت نمی برین چرا باید در انجام دادن آن پر انرژی باشید؟ اگر شغلتان را دوست داشته باشید هر روز پر انرژی از خواب بیدار می شوین تا به سرکار بروین. برای انجام کار هایتان اشتیاق داشته باشید و اگر کاری که می کنید را دوست ندارید و از آن لذت نمی برین به دنبال راه هایی باشید که شما را به آن کار علاقمند می کند یا آن کار را به طور کل فراموش کنید.

به سلامت خود اهمیت دهید

به این توجه کنید که بدن شما با ارزش است و باید به آن توجه کنید. رژیم غذای درست داشته باشید، شکر های مصنوعی را کم یا به طور کل حذف کنید. کم تر از قهوه و نوشیدنی های کافئین دار استفاده کنید. به رژیمتان سبزیجات را اضافه کنید و از همه مهم تر در  طول روز 8 لیوان آب بنوشید.

برای روزتان برنامه داشته باشید

برای اینکه برای کارهایتان پر انرژی بودن خود را حفظ کنید در وهله اول شما باید انگیزه انجام آن کار را داشته باشید. اگر بعد از بیدار شدن از خواب برنامه نداشته باشید، آن روز نمی تواند روز عالی برای شما باشد. برنامه هایی که اول صبح تیک می خورند بسیار مهم هستند و با انجام دادن آن ها شما با انگیزه سراغ کار بعدی می روید.

خواب

خواب کافی داشته باشید. نه خیلی زیاد نه خیلی کم. خواب زیاد باعث بالا رفتن نیاز بدن به خواب بیشتر خواهد شد و خواب کم باعث افسردگی، بدن درد، بی انرژی بودن و… می شود.

با افراد با انرژی کار کنید

اگر با افرادی که از شغلشان متنفرن، همیشه خسته اند و منفی هستند، دوست هستید ویا حتی کنار این طور افراد هستنید باید بگم باید به فکر تغییر این وضعیت باشید چون که محیط تاثیری بسیاری بر روی شما می گذارد. اگر 2 عدد از دوستان شما بی انرژی، شکست خورده و منفی هستند، شما نفر 3 خواهید بود.

نتیجه

به یاد داشته باشید برای داشتن زندگی که قبلا نداشته اید باید کار هایی را انجام بدین که قبلا انجام نداده اید. پس برای داشتن انرژی بیشتر باید به فکر تغییر در روش زندگیتان باشید. امیدواریم با خواندن این مقاله که در گروه وبلاگ نویس فروشگاه اکسسوری سناتورمد تهیه و تنظیم شده ، به فردی پر انرژی و با انگیزه تبدیل شوید.

بازخوردها
    ارسال نظر
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
    • - لطفا فارسی بنویسید.
    • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد