نکات اساسی برای استفاده از بدلیجات

سناتورمد شنبه 20 دی 1399 - 16:25
نکات اساسی برای استفاده از بدلیجات

نکات اساسی برای استفاده از بدلیجات

امروزه استفاده از بدلیجات برای تمام افراد بسیار لذت بخش بوده، چرا که ارزان قیمت و متنوع است و ما می توانیم برای مراسم مختلف به راحتی از آن ها استفاده کنیم. طرح های بسیار فوق العاده از بدلیجات ساخته و ارائه شده که در انواع مختلف و مدرنی ساخته شده اند و مطابق با تمام سلیقه ها می باشند. افراد ترجیح می دهند تا به جای هزینه بالا و اضافی برای خرید طلا، از این نوع بدلیجات استفاده کنند و همینطور می توانند با قیمت پایین بدلیجات هایی شیک و مدرن و ست با لباس خود انتخاب کنند.

از مزیت های دیگر بدلیجات می شود به این اشاره کرد که، میتوان آن ها را با هزینه ای به مراتب کمتر از طلا و زیورآلات چشم نواز دیگر تهیه کرد. بنابراین شما امکان این را دارید که زیورآلات زبیا، همراه با کیفیتی خوب را برای ست کردن با لباس ها یا رنگ لاک و رژ لب و غیره داشته باشید. ولی باید توجه داشته باشید که همه زیورآلات از طلا گرفته تا استیل و تیتانیوم، اگر به آن ها رسیدگی نشده و یا درست استفاده نشود رنگ آن ها کدر خواهد شد و به هیچ عنوان مثل روز اول نخواهد بود.

استفاده از بدلیجات

بدلیجات به دلیل اینکه نسبت به طلا سریع تر واکنش می دهد بیشتر در معرض این مشکل قرار داشته و اگر شما از آن ها درست استفاده نکنید، بعد از مدتی رنگ آن ها کدر می شود و دیگر مثل روز اول درخشان و زیبا نخواهد بود. باید اولین نکته ای که در نظر داریم این باشد که همیشه زیورآلات خود را تمیز و در مناطق خشک نگه داری کنیم، شما در طول روز با مواد زیادی از جمله کرم پودر و عطر و حتی عرق بدن خود درگیر هستید، که همین باعث آلوده شدن زیورآلات و تغییر رنگ آن ها شده پس همیشه توجه کنید.

قبل از استفاده از کرم و عطر زیورآلات و یا بدلیجات خود را جدا کرده و بعد از انجام کار های خود از آن ها استفاده کنید. لازم به ذکر است این کار باعث می‌شود تا پوست شما حساسیت به زیورآلات پیدا نکند. همانطور که همه شما می دانید حتی اگر از طلا هم به خوبی مراقبت نکنید، قطعا دچار کدری و تغییر رنگ می شود ما در این مقاله قصد داریم تا 6 نکته اساسی و مهم را درباره نحوه ی نگهداری درست و صحیح بدلیجات و یا زیور آلات، را به شما آموزش دهیم که در صورت انجام دادن این نکات به صورت دقیق و درست به زیورآلات خود طول عمر بیشتری می بخشید.

از بدلیجات خود به صورت همیشگی استفاده نکنید

برخلاف دیدگاه بسیاری از افراد بیشتر بدلیجات و یا زیورآلات، برای استفاده همیشگی و روزانه نیستند و باید گاهی به آن ها استراحت بدهیم یعنی اگر بدلیجات خود را همیشه و به صورت روزانه استفاده می کنید، پس باید منتظر باشید که هر چه زودتر رنگ و زیبایی اولیه خود را از دست بدهد. شما عزیزان برای اینکه عمر زیورآلات خود را افزایش دهید باید آن ها را با لباس هایی که می پوشید ست کرده و با لباس های مختلف زیورآلات متنوع و مختلفی را استفاده کنید.

هنگام خرید زیورآلات سعی نکنید از یک مدل چندین نمونه خریداری کنید بلکه نمونه های مختلفی را انتخاب کنید تا علاوه بر زیبایی بیشتر، بتوانید آن را با لباس ها و استایل های مختلف و در مراسمات متنوع که پیش رو شما هستند استفاده کنید. لازم به ذکر است شما هیچ وقت نباید با بدلیجات خود به رخت خواب بروید چرا که بهترین راه برای صدمه زدن به آن ها همین مورد بوده که باعث شکسته شدن آن ها می شود.

استفاده از بدلیجات

علاوه بر همه این ها، استفاده شبانه روزی و مداوم از این بدلیجات باعث می شود تا پوست شما نیز آسیب ببیند. همین توصیه ها برای وقت هایی که می خواهید ورزش کنید و یا به استخر و حمام بروید نیز درست است و حتما باید زیورآلات خود را جدا کنید.

سادگی را در اولویت انتخاب خود قرار دهید

این موضوع یکی از مهم ترین مسائل در جهت ست کردن بدلیجات و یا زیورآلات با استایل و لباس شما می باشد. به این معنا که اصلا نیازی به استفاده از سری کامل بدلیجات نبوده بلکه استفاده هنرمندانه و هماهنگ سازی شده در عین سادگی و شیک بودن، از یک یا دو قطعه از زیورآلات می تواند ظاهر شما را تا حد بسیاری زیبا و جذاب سازد؛ ولی در صورتی که درست انتخاب شده باشد تا به بهترین شکل ممکن دیده شود.

انتخاب بدلیجات مطابق رنگ پوست شما

یکی از اصول و روش های ست کردن زیورآلات با رنگ پوست خود، شناخت رنگ پوست و ست کردن بدلیجات و زیورآلات بر اساس آن بوده است. رنگ پوست شما در انتخاب بدلیجاتتان نقش بسیار مهمی داشته، پس شما باید قبل از اینکه زیورآلات مناسب خود را انتخاب کنید اطلاعات کافی را در زمینه رنگ پوستتان جمع آوری کرده و پس از آن اقدام به خرید بدلیجات مناسب خود کنید و زیورآلاتی مطابق و هماهنگ با رنگ پوست خود را انتخاب نمایید.

شما عزیزان با مطالعه این بخش از مقاله سناتور مد، به راحتی می توانید متناسب با رنگ پوست خود، بهترین انتخاب را داشته باشید. برای تعیین رنگ پوستتان دو راه مطمئن وجود داشته در قسمت اول شما باید به رنگ رگ های دستان خود نگاه کنید و یا باید رنگ رگ های خود را ببینید و قسمتی از بدن خود که رگ های شما بهتر مشخص است، نگاه کنید و به رنگ رگ های زیر پوستتان دقت کنید.

اگر رنگ آن متمایل به سبز است، شما پوستی گرم دارید اما اگر متمایل به آبی است، رنگ پوست شما سرد است. معمولا مچ دست جای خوبی برای مشاهده رنگ رگ ها است.

بدلیجات مناسب برای پوست های گرم

اگر پوست بدن شما دارای تناژ رنگی گرم بوده باید به سراغ رنگ هایی مانند طلایی، زرد، قرمز و صورتی بروید و همچنین سنگ های تزیینی و جواهرات طلایی، سبز و نارنجی مناسب افرادی بوده که دارای رنگ پوست گرم هستند. جواهرات رنگ طلایی نیز بهترین نوع جواهرات برای شما هستند و جلوه بسیار جذابی را ایجاد خواهند کرد، البته الماس سفید نیز برای شما مناسب می باشد.

استفاده از بدلیجات

بدلیجات مناسب برای پوست های سرد

اگر تناژ رنگ پوست شما سرد است، شما می توانید از بدلیجاتی با نگین و طرح هایی با رنگ های متمایل به آبی، نقره ای و سبز و همچنین صورتی و قرمز استفاده کنید .استفاده از زیورآلاتی با این رنگ ها در بدن شما درخششی دوچندان و بینهایت زیبا خواهد داشت.

به سایز بدلیجات نیز توجه داشته باشید

همیشه به یاد داشته باشید که سایز و اندازه زیورآلات خود را در حالت تعادل و هماهنگ نگاه دارید. به عنوان مثال در هنگام استفاده از گوشواره های آویز و تجملاتی، بهتر است از یک گردنبند فوق العاده ظریف استفاده نمائید. استفاده هم زمان از دو بدلیجات با سایزهای بزرگ یک اشتباه بزرگ شمار می آید.

هماهنگ کردن لباس با بدلیجاتتان

اگر شما بتوانید بین لباس ها و زیورآلاتتان هماهنگی خوبی ایجاد کنید از این طریق نگاه های بسیاری را به سمت خود جذب خواهید کرد. برای مثال اگر یک پیراهن شلوغ با طرح های برجسته بر تن دارید بهتر است از بدلیجات و یا اکسسوری های ساده ای برای تزیین آن استفاده کنید یا برعکس.

یک گوشواره ی ساده و کوچک می تواند برای لباس های پر زرق و برق، شلوغ انتخاب خوبی باشد. هیشه این را به یاد داشته باشید که معمولا از بدلیجات و یا زیورآلات برای تکمیل و جذاب تر کردن استایل استفاده می شود پس سعی کنید که به هیچ عنوان، این مورد را به لباس های خود ترجیح ندهید.

استفاده از بدلیجات

باید به درستی از بدلیجات خود مراقبت کنید

قانون اول که بسیار هم مهم و کاربردی بوده این است که شما باید بدلیجات خود را خشک و در نتیجه بدون لکه و آلودگی نگه دارید، به عنوان مثال یک راه عالی برای جلوگیری از لکه دار شدن بدلیجات شما، خشک نگه داشتن انهاست. شما باید زمانی که درحال استفاده از بدلیجاتتان هستید از ششستن ظروف و لباس جدا خودداری کنید. همانطور که می دانید، بسیاری از محصولات شیمیایی و شوینده در صورتی که با بدلیجات و یا زیورآلات شما در تماس باشند به دلیل مواد قوی موجود در آنها باعث از بین رفتن روکش و درخشندگی آنها میشوند.

برای مثال در استخر و یا حمام، از بدلیجات خود به هیچ عنوان استفاده نکنید زیرا کلر موجود در این آب ها باعث تغییر رنگ و از بین رفتن زیبایی زیورآلات شما میشود ولی اگر سهوا و یا اتفاقا آنها مرطوب یا خیس شدند سریعا با دستمال نرمی خشک شان کنید. لازم به ذکر است شما به هیچ عنوان نباید از پاک کننده ‌های جواهرات برای خشک و یا پاکسازی آن ها استفاده کنید چرا که استفاده از پاک کننده ‌های طلا و نقره، برای بدلیجات بسیار مضر است حتی اگر روکش آن ها از جنس طلا باشد.

بدلیجات خود را در مکان مناسبی قرار دهید

اصلا درست نیست که وقتی از میان وسایل درهم ریخته خود به دنبال قطعه ای از بدلیجات خود باشیدکه شما را زیبا و لوکس نشان دهد. شما می توانید بدلیجات و یا زیورآلات خود را درون یک جعبه گذاشته و کلکسیون زیورآلاتی زیبا، باب میلتان و برای خود بسازید. همچنین شما می توانید ویترینی در معرض دیدتان برای بدلیجات خود بسازید. روش های زیادی وجود داشته که میتوان زیورآلات و اکسسوری های خود را حفظ و نگهداری کرد. بهترین روش برای نگهداری زیورآلات و بدلیجات داشتن یک باکس، جعبه مناسب برای آن است.

بازخوردها
    ارسال نظر
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
    • - لطفا فارسی بنویسید.
    • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد