روش های مراقبت از محیط زیست

سناتورمد سه شنبه 10 فروردین 1400 - 23:09
روش های مراقبت از محیط زیست

روش های مراقبت از محیط زیست

حفاظت از محیط زیست با هدف جلوگیری از آلودگی هوا ، آب و خاک به دلیل آلودگی ترکیبات شیمیایی، تابش یا سایر بقایای صنعتی و کشاورزی انجام می شود و هدف آن ب حفظ یکپارچگی فرآیندهای طبیعی که توسط اثرات صنعتی شدن  کشاورزی  توسعه تجاری و سایر فعالیتهای انسانی تهدید می شود.

مهم ترین موضوعات برای محافظت از گونه های گیاهی و جانوری و سایر منابع طبیعی موارد ذکر شده در لیست زیر است:

اشکال مختلف آلودگی هوا و آب.

انتشار مواد شیمیایی سمی به دنبال حوادث صنعتی و روش های نامناسب تصفیه و دفع زباله

تهدیدهای تابش هسته ای ؛ بیابان زایی و تخریب جنگل ؛

انقراض سریع و سریع گونه های گیاهی و جانوری.

 در دسترس بودن منابع کافی انرژی برای قرن آینده ؛

خطرات بالقوه مرتبط با فن آوری های جدید مانند بیوتکنولوژی در کشورهای پیشرفته و به طور فزاینده ای نیز در کشورهای در حال توسعه

 اکنون حفاظت از محیط زیست به عنوان یکی از وظایف دولت ها تلقی می شود. بیشتر کشورهای پیشرفته مقدار قابل توجهی از ابزارهای قانونی و سازمانی را به این منظور اختصاص داده اند. محیط زیست یکی از مهم ترین از موضوعات قابل بحث و بررسی سیاسی هستند محیط زیست به عنوان مسئولیت دولت ها تلقی می شود. بیشتر کشورهای پیشرفته مقدار قابل توجهی از ابزارهای قانونی و سازمانی را برای این منظور اختصاص داده اند. موضوعات مربوط به حفاظت از محیط زیست یکی از مهم ترین موضوعات سیاسی به ویژه درکشور های اروپای غربی ، ایالات متحده و کانادا  هستند.

روش های مراقبت از محیط زیست

چند روش محافظت از محیط زیست:

کیسه های پارچه ای جایگزین کیسه های پلاستیکی: می دانید که پلاستیک تنها فراورده هایی هستند که تا میلیون ها سال در طبیعت باقی می مانند و حضور آن ها سبب مرگ میلیون ها موجود و انقراض هزاران گونه از موجودات در سالیان متعدد می شود پس همین حالا دست به کار شوید و چند کیسه ی پارچه ای را بخرید یا بدوزید. هر زمان که قصد خرید کردن داشتید،آنها را به همراه خود ببرید و به جای نایلون ها و کیسه های پلاستیکی از آن ها استفاده کنید. در ضمن می توانید آن ها را چندین بار بشویید و استفاده کنید.

استفاده از ظروف تجدید پذیر و چندین بار مصرف به جای ظروف پلاستیکی و یکبار مصرف:

اگر شما جزو افرادی هستید که دائما در حال گردش و مسافرت هستید به یاد داشته باشید که استفاده از ظروف گیاهی تجدید پذیر نه تنها به حفظ محیط زیست بلکه به سلامت شما نیز کمک می کند.ظروف پلاستیکی و یکبار مصرف با گرمای آب جوش یا مایعات گرم ترکیبات شیمیایی را آزاد می کنند که برای سلامتی شما خطرناک است.همچنین انجماد آن ها در دمای پایین و استفاده چندین باره از آن ها می تواند ایمنی بدن شما را تا حد زیادی پایین بیاورد.

جمع آوری و تفکیک زباله ها:

زباله های خود را به دو دسته ی زباله های تر و خشک تفکیک کنید.همچنین می توانید زباله های خشک تان را نیز به دو دسته ی زباله های پلاستیکی و زباله های شیشه ای و کاغذی تفکیک کنید.این کار به بازیافت کم خطر زباله ها کمک می کند.همچنین سعی کنید زباله های کمتری تولید کنید.مواد خوراکی را به تعداد مورد نیاز تهیه کنید تا در صورت اتمام تاریخ انقضا یا فاسد شدنش آن را دور نریزید. از گوشت کمتر استفاده کنید و در صورت امکان گیاه خوار شوید. از پوشک ها و دستمال های قابل شست و شو استفاده کنید و دستمال کاغذی کم مصرف کنید.

روش های مراقبت از محیط زیست

صرفه جویی در مصرف آب:

اگر از آن دسته از افرادی هستید که وسواس پاکیزگی دارید و روزانه مقدار زیادی از آب را صرف پاکیزگی خود یا محل زندگی خود می کنید،صبر کنید.سعی کنید موقع ی حمام و مسواک زدن یا شستن ظرف ها و حیاط خانه اتان از آب کمتری استفاده کنید و در مواقعی که نیاز به آب ندارید،شیر آب را ببندید.اگر لوله های آبتان نشتی می دهد،به سرعت آن ها را تعمیر کنید.

استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی:

اگر هر روز برای رفتن به محل کار خود از خودروی شخصی خودتان استفاده می کنید، دست نگه دارید. هر روزه میلیون ها آدم مانند شما زمان زیادی را پشت ترافیکی از ماشین های غالبا تک سرنشین صرف می کنند.این کار در نهایت منجر به آلودگی هوا و محیط زیست می شود.بهتر از بعضی از روزها از وسایل نقلیه ی عمومی مانند اتوبوس و مترو استفاده کنید و این عادت را جزو عادات همیشگی خود بیاورید.می توانید به جای استفاده از خودروی شخصی،از دوچرخه استفاده کنید،اینطوری هم ورزش می کنید و هم از آلودگی هوا و محیط زیست جلوگیری می کنید.

درخت بکارید:

فکر می کنم به اندازه ی هر یک نفر در جهان باید یک درخت به نام خودش وجود داشته باشد،این قشنگ ترین و مفید ترین میراثیست که هر فرد می تواند در طول سالیانش از خود برای آیندگان به جا بگذارد پس تا می توانید درخت بکارید.

صرفه جویی در برق:

هر وسیله ای که از آن استفاده نمی کنید را خاموش کنید.اگر یادتان می رود روی تایمر بگذارید تا اتوماتیک خاموش شود.در پیک های زمانی مناسب لباس های خود را بشویید.همچنین از روشن گذاشتن بی دلیل لامپ به مدت طولانی بپرهیزید و از لامپ های کم مصرف یا LED برای روشنایی خانه ی خود استفاده کنید.می توانید لوازم برقی را خریداری کنید که در مصرف برق صرفه جویی می کنند یا اصطلاحا کم مصرف اند.

از کولرهای گازی کمتر استفاده کنید و دریچه های تهویه هوا را تعمیر کنید.

بدون استفاده از وسایل ورزشی برقی،ورزش کنید.

لاستیک های ماشین خود را به درستی باد کنید تا در مصرف بنزین نیز صرفه جویی شود.

از بریدن بی دلیل درختان و جنگل زدایی جلوگیری کنید.تا جایی که می توانید از قبوض کاغذی و کاغذ کمتر استفاده کنید و همچنین از شکار گونه های جانوری و انقراض آنها جلوگیری کنید.

روش های مراقبت از محیط زیست

سخن پایانی این است که همانطور جان ما عزیز است و برای مراقبت از سلامتی خود هرکاری می کنیم، باید توجه داشته باشیم که برای بقا به محیط زیستمان نیز احتیاج داریم پس سعی کنیم به درستی از سیاره ی آبی مان محافظت کنیم و ارتباط دوستانه ای را با گونه های حیوانی و جانوری برقرار کنیم،

از کشتن بی دلیل آن ها دست بکشیم و از انقراض گونه هایشان جلوگیری کنیم و بدانیم همانطور که وجود ما برای بقای کره زمین مهم هست، وجود آنان نیز اهمیت دارد و باید سیاره ای امن و تمیز را برای زندگی آنها مهیا کنیم و همچنین سعی کنیم پلاستیک ها و زباله های خود را در محیط زیست، روی زمین یا توی دریاها و اقیانوس ها نیندازیم. هرساله میلیون ها موجود براثر خوردن پلاستیک از بین می روند.

بهتر است برای داشتن کره ی زمینی آبادتر و تمیز تر از خودمان و خانواده مان شروع کنیم و تا جایی که می توانیم اطرافمان را از روش های درست محافظت از محیط زیست آگاه کنیم و جلوی مصرف بیش از حد منابع طبیعی،جنگل زدایی و شکار غیرقانونی موجودات بایستیم. بیشتر بکاریم و کمتر شکار کنیم و مصرف گر باشیم.

همچنین در هنگام خرید، سعی کنیم مشتری های باهوش تری باشیم و نسبت به کم مصرف بودن لوازم برقی و صدمات ناشی از پسماندهای مواد مورد استفاده خود آگاهی های لازم را داشته باشیم تا در هر شرایطی بتوانیم از روش های مناسب و کاربردی محافظت از محیط زیست استفاده کنیم و میراث خوبی از خودمان به جا بگذاریم.

استفاده از زیورآلات خاص

برای داشتن زیورآلات خاص به فروشگاه اکسسوری سناتور مد مراجعه کنید.

بازخوردها
    ارسال نظر
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
    • - لطفا فارسی بنویسید.
    • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد