روز مادر

سناتورمد سه شنبه 30 دی 1399 - 12:33
روز مادر

چگونه روز مادر را جشن بگیریم؟

روز مادر یکی از خاص ‌ترین و بهترین روز‌های سال برای همه بوده این روز جزوء روزهایی است که شاید بتوانیم اندکی از زحمات مادران عزیزمان را جبران کنیم و قدردان زحمات ا‌یشان باشیم. هرساله با نزدیک ‌شدن به این روز، فکر برگزاری یک جشن کوچک اما در شأن مادر، ذهن‌ ما را به خودش مشغول می‌کند. چرا که همه دوست داریم تا بهترین ‌ها را برای مادرمان این فرشته های زمینی فراهم کنیم.

لازم به ذکر است که در کشور مان ایران هم مثل اکثر کشورهای دنیا، روزی برای بزرگداشت مقام و منزلت مادر در نظر گرفته شده ‌است که اگرچه این یک روز هرگز نمی‌تواند زحمات و محبت های بسیار مادران را جبران کند، اما می‌‌توانیم در این روز با روش های خود عشق و محبت و سپاس‌گذاریمان را به مادرانمان نشان دهیم. همانطور که میدانید روز مادر برای ما ایرانی ‌ها، روز مهم و روز مقدسی است. همه در جهان مادر را ستایش می‌کنند و کسی منکر زحمات مادر نیست.

این مادر است که از بدو تولد تا وقتی که بزرگ شویم، کنار ماست و عاشقانه و بدون هیچ چشم داشتی به ما محبت می‌کند. مادر و پدر تکیه‌گاه ‌های محکمی برای فرزندان هستند که هیچ‌گاه خراب نمی‌شوند. روز مادر نزدیک است و همه در فکر جبران محبت و خریدن کادو و برنامه ‌ریزی برای این روز هستند البته که روز مادر بهانه ‌ای است برای تشکر از مهربانی ‌ها و فداکاری‌ ها و سوپرایز کردن آن ‌ها با ایده ‌های جذاب، که می‌تواند آن ‌ها را در این روز بیشتر هیجان زده و خوشحال کند.

چگونه روز مادر را جشن بگیریم؟

بهتر است بدانید که تنها خرید یک کادو برای روز مادر کافی نبوده و شما می‌توانید با انجام دادن کارهایی ساده، این روز را هم برای خودتان و هم مادر عزیزتان شیرین ‌تر کنید، مهم‌ ترین بخش این روز بزرگ خرید هدیه ‌ای در شأن مادرتان بوده در انتخاب هدیه، هیچ‌گاه به نظر دوستان و آشنایان و این‌که درباره هدیه چه فکری خواهند کرد، اهمیت نداده و صرفا به آنچه که مادرتان را خوشحال می‌کند فکر کرده و آن را برایش بخرید.

ممکن است این هدیه شاخه گلی کوچک باشد، اما برای مادرتان ارزش بسیار زیادی داشته باشد شما برای زیباتر دیده ‌شدن هدیه خود نیز می توانید از گل‌ ها و یا روبان ‌های رنگی استفاده کنید. در روز مادر اغلب پدرها به همراه فرزندانشان‌، به‌صورت پنهانی برنامه‌ ریزی می‌کنند ‌و نقشه‌ هایی برای برگزاری این مراسم طراحی می کنند ما برای آسان ‌تر شدن کار پدران و فرزندان، ایده‌ هایی جذاب و بسیار کارآمد را برایتان آورده ‌ایم که کمک بسیار زیادی به شما خواهد ‌کرد تا بهترین ‌ها را برای مادرتان آماده‌ کنید.

داشتن برنامه ریزی دقیق و مناسب

اول از همه برای داشتن یک روز مادر فوق العاده و ایده آل باید سلیقه و علاقه، مادر خود را در ارجعیت قرار دهید یعنی اگر می خواهید برای روز مادر برنامه ریزی کنید مهم ترین چیز علاقه مادر شما به کاری است که می خواهید انجام دهید. برای مثال اطمینان حاصل کنید که در برنامه هایتان نیازی نیست مادر شما کاری انجام دهد، سعی کنید در روز مادر فقط او را سرگرم کنید و اجازه دهید که تمام روز را استراحت کند. لازم به ذکر است به حرف هایی که مادرتان در طول سال به شما گفته، دقت کنید تا بتوانید این روز را به خوبی جشن بگیرید.

شما می توانید از خود او بپرسید که چه چیزی را بیشتر دوست دارد اما اگر شما بتوانید که او را سوپرایز کنید ثابت کرده اید که توجه زیادی به او داشته و احساسات و علایق مادرتان برایتان حائز اهمیت بوده شما برای این کار می توانید در طول سال یادداشت هایی در گوشی خود از چیزهایی که مادرتان دوست دارد، ایجاد کنید.

چگونه روز مادر را جشن بگیریم؟

مشورت با دیگر اعضای خانواده

شما می توانید با دیگر اعضای خانواده در مورد برنامه ریزی این روز صحبت کرده و برنامه و ایده ی خود را با دیگر اعضای خانواده خود هماهنگ کنید، مسلما هر چه اطلاعات بیشتری داشته باشید تصمیم بهتری می توانید بگیرید. مثلا شاید خواهر بزرگتر شما تصمیم داشته باشد که مادرتان را برای این روز به پارک آبی ببرد. می توانید شما هم با آنها به پارک بروید و ساعات خوشی را با هم بگذرانید و یا شاید پدر شما از سخنان مادرتان چنین شنیده که او دوست دارد یک روز کامل استراحت کند و به استخر و حمام آب گرم برود.

پس شما می توانید همگی با تمیز کردن خانه بعد از ورود مادرتان، او را سوپرایز کنید و این را در نظر داشته باشید که شما باید برای کل روز برنامه ریزی دقیق داشته باشید یعنی با تمام اعضای خانواده بحث کنید و از آنها مشورت بگیرید, سپس برای روز مادر یک برنامه با جزئیات دقیق بچینید. شما می توانید این برنامه را با همکاری اعضای خانواده خود انجام دهید. این بسیار مهم است که همه چیز را به طور دقیق برنامه ریزی کنید تا در این روز هیچ تنشی برای مادرتان به وجود نیاید و تبدیل به یکی از بهترین روزهای زندگی او شود.

انتخاب هدیه ای خاص برای مادرتان

اگر مادرتان، به هنگام نزدیک شدن به روز مادر مدام به شما می‌گوید که یک شاخه گل کافی است و نیازی به هدیه و کادو ‌های گران نیست، این صحبتشان را خیلی جدی نگیرید و بنابراین به فکر یک هدیه جذاب و خلاقانه برایشان باشید. از طرفی این نکته را بدانید که خانم ‌ها مانند آقایان هدیه ‌های کاربردی مانند لوازم خانه و آشپزخانه را دوست نداشته، علاقه و اشتیاق چندانی به آنها نشان نمی دهند.

چگونه روز مادر را جشن بگیریم؟

همچنین این نکته را به خاطر داشته باشید که هر هدیه جذاب و ارزشمندی، الزاماً گران قیمت و پر هزینه نبوده و شما با کمی خلاقیت و سلیقه می‌توانید یک هدیه دوست داشتنی برای مادرتان تهیه کنید. این را هم در نظر داشته باشید که کادو گرفتن برای خانم ‌ها کار سختی نبوده مخصوص اگر آن خانم، مادر شما باشد پس برای خرید هدیه برای روز مادر گزینه‌ های زیادی پیش روی شماست مثل لوازم آرایشی بهداشتی، پوشاک و اکسسوری ‌های زیبا، کتاب، مجسمه ‌ها و دکور‌های زیبا یا هر چه که حدس می‌ زنید.

شما با کمک سایت فروشگاه اکسسوری و بدلیجات سناتور مد همراه باشید تا گزینه ‌هایی که برای هدیه روز مادر وجود دارد را بررسی کنیم و به همراه یکدیگر ایده هایی برای داشتن یک روز مادر فوق العاده را بررسی کنیم.

مرور خاطرات و تماشا فیلم های خانوادگی

همه مادران از مرور خاطرات لذت بخش زندگی خود شاد می‌شوند و با دیدن فیلم ‌ها و عکس‌ های شیرین گذشته غرق در خوشحالی می‌شوند، شما می‌توانید برای این روز عکسی از زیباترین روزهای زندگی‌ تان را به او هدیه دهید و یا یک فیلم تهیه کنید و در آن شما و دیگر اعضای خانواده از خاطرات شیرینی که با مادرتان دارید، بگویید و از او و برای بودنش و عشق ورزیدن به این زندگی تشکر کنید شما می‌توانید یک فیلم از تمام عکس‌ ها و خاطرات دوست داشتنی ‌تان آماده کرده و برای مادر عزیزتان نمایش دهید و همینطور یک ایده جذاب دیگر این است.

که می‌ توانید تمام خاطرات شیرین و مورد علاقه او را پیدا کنید، یعنی عکس‌ ها، یادگاری ‌ها و نشانه ‌های آن روز را داخل یک باکس قرار دهید و در روز مادر به او هدیه داده و داخل یک جعبه قرار دهید و بار دیگر خاطرات خوب زندگی را با همدیگر مرور کنید و لذت ببرید. این کار آنقدرا که به نظر می آید نیز سخت نیست و فقط کافیست تا تصاویر مربوط به روزهای شاد خانواده را در کنار هم قرار بدهید، تماشای این فیلم در کنار همه افراد خانواده، به مادرتان حس خیلی خوبی می دهد.

به همراه مادرتان به خرید بروید

شما می توانید در روز مادر با مادر عزیزتان برای خرید یک هدیه برای خودش همراه شوید، چون  هر زنی به خرید کردن بسیار علاقه داشته پس برای خرید کردن به هیچ عنوان عجله نکنید و اگر لازم بود تمام یک روز خود را با او صرف خرید و گشت و گذار کنید و بعد با همدیگر به یک رستوران یا کافی شاپ بروید. به این ترتیب این روز به او خوش خواهد گذشت و یا اگر مادر شما شاغل است و بیشتر زمان خود را بیرون از خانه به سر می‌ برد،

چگونه روز مادر را جشن بگیریم؟

یک راه این است که در خانه بمانید و استراحت کنید، برای او صبحانه و غذاها‌ی سالم تهیه کرده، با او فیلم ببینید و از خاطرات شیرین ‌تان حرف بزنید و یا می‌ توانید با او به مکان هایی مانند موزه، پارک آبی، سینما، تئاتر و یا… رفته و هدیه خود را به او بدهید.

پختن غذا مورد علاقه مادرتان

برای او آشپزی کنید مثلا شیرینی یا غذایی را که خیلی دوست دارد را برای ایشان آماده کنید. حتی اگر این کار را بلد نیستید، به عشقی که به مادرتان دارید اطمینان کنید ، قرار است همین عشق به شما کمک بسیاری در این موضوع کند.

در آخر باید گفت که به هیچ عنوان نباید استفاده از گل را در این روز فراموش کنید چرا که خرید گل یکی از بهترین ایده‌ ها و یکی از انواع بهترین کادو برای روز مادر است. به عنوان کادو روز مادر می‌توانید یک گل زیبا در گلدانی شکیل به او هدیه دهید و یا کمی فکر کنید و ببینید که چه سبک گل‌ هایی را بیشتر دوست داشته و همان گل را با رنگی که دوست دارد برای سوپرایز کردن مادرتان بخرید.

بازخوردها
    ارسال نظر
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
    • - لطفا فارسی بنویسید.
    • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد