تاثیر شگفت انگیز رنگ طوسی

سناتورمد دوشنبه 27 بهمن 1399 - 12:31
تاثیر شگفت انگیز رنگ طوسی

تاثیر شگفت انگیز رنگ طوسی

دنیای اطراف ما یک پالت بزرگ از سایه ها و رنگ های مختلف است و ما به معنای واقعی کلمه این فرصت را داریم که هر دقیقه تغییرات حالات درونی خود را پس از دیدن رنگ ها مشاهده کنیم. این مقاله به رنگ طوسی یا خاکستری و معنای آن در روانشناسی خواهد پرداخت.

مدتهاست که روانشناسان و متخصصان  در حال بررسی مسئله تأثیر رنگها بر شرایط عاطفی ، روانی و همچنین جسمی و سلامتی افراد هستند. در این واقعیت که چنین نفوذی وجود دارد امروزه دیگر جای تردید نیست. تاثیر شگفت انگیز رنگ طوسی بر روحیه افراد را نمی توان انکار کرد. این رنگ از مخلوط کردن دو رنگ متضاد سیاه و سفید به دست می آید ؛

روشن و یا تیره گی آن هم بستگی به میزان اندازه رنگ ها در ترکیب دارد هر چه مقدار رنگ سیاه کمتر باشد طوسی روشن تری خواهیم داشت. سایه های طوسی یا خاکستری به دلیل عدم روشنایی دست کم گرفته می شود بنابراین افراد کمی پیدا میشوند که به این رنگ علاقه ی شدید داشته باشند اما درمقابل افراد بسیار کمی هم پیدا می شوند که این رنگ برای آنها ناخوشایند باشد.

اغلب اوقات رنگ طوسی با بی تفاوتی، بی حوصلگی و بی علاقگی  همراه است. این رنگ تداعی کننده ی یک روز بارانی و غم انگیز است. رنگ  تیره تر آن ، می تواند احساس افسردگی بیشتری در افراد ایجاد کند.  ، رنگ روشن تر آن با مقداری بی طرفی و بی احساسی همراه است. اکثر مردم شخص های که بی رمق و کسل هستند را با رنگ طوسی توصیف می کنند.

تاثیر شگفت انگیز رنگ طوسی

در دوران باستان ، سایه های این رنگ در لباس نشانه مردم عادی و متکدیان بود. اما برعکس ، در اروپای قرون وسطی در محافل بزرگان این رنگ بسیار قابل احترام بود و پوشیدن آن نشانه اشرافیت به حساب می آمد .

تاثیر رنگ طوسی بر حالات روحی

رنگ طوسی دارای سایه ای چند وجهی ، عمیق ، پیچیده و مهار شده است که خیال را آزاد می کند و به شما امکان می دهد جسورانه ترین تصمیمات را در واقعیت مجسم کنید. با هر دو رنگ روشن و خنثی ترکیب شده است.

حالت باطنی رنگ طوسی را با خدای کیوان ، حامی زمان پیوند می دهند. از لحاظ جنبه های منفی رنگ های این محدوده با پیری و پژمردگی همراه هستند. وقتی بیشتر گیاهان خشک می شوند ، رنگ روشن طبیعی خود را از دست می دهند و سایه های تاریک و مایل به طوسی تیره به خود می گیرند که یادآور نابودی است.

علاوه بر این ، شباهت رنگ طوسی با رنگ موهای خاکستری و سفید در هنگام پیری تداعی کننده احساس تنهایی و ضعف است . سایه های عمیق رنگ خاکستری یا طوسی تیره تر با انزوا و تنهایی در رابطه است. همچنین این وع رنگ ، به ویژه مقدار زیاد آن ، افکار غم انگیزی را ایجاد ، ستم، بی علاقگی و ناراحتی را بیشتر می کند.

اما در مقابل جنبه های مثبت روانشناسی رنگ طوسی روشن به گونه ای است که تأثیر آرام بخشی بر روی سیستم عصبی و روح و روان افراد دارند. همچنین به داشتن افکار مثبت و آرامش کمک می کنند و می توانند شروع خواب طبیعی را تسریع کنند.

جنبه های مثبت رنگ طوسی :

صلح طلبی ، آرامش، عدالت ، سکوت، تواضح ، استفاده از خرد ، بی طرفی و…

تاثیر شگفت انگیز رنگ طوسی

جنبه های منفی آن:

دلزدگی ، غمگینی ، پژمردن ، تنهایی ، گوشه گیری ، بی تفاوتی و…

روان شناسی رنگ طوسی

روانشناسی رنگ چیست؟ روانشناسی رنگ بررسی می کند که آیا رنگها تا چه اندازه بر افکار و احساسات ما تأثیر می گذارند. در پشت این ترجیحات ، انجمن ها ، بلکه معانی فرهنگی و تاریخی نیز وجود دارد. مردم همیشه از نماد رنگ ها برای بیان قدرت یا احساسات استفاده کرده اند. آنچه در مغز ما اتفاق می افتد و اینکه چه تاثیرات شگفت انگیزی در رنگ ها وجود دارد ، فقط برای چند دهه با شدت بیشتری مورد تحقیق قرار گرفته است.

هیچ چیز به اندازه طوسی نماد بی طرفی و متانت نیست. این رنگ مخصوص افراد بالغ است. همچنین نماد خویشتن داری یا حتی غم است . همچنین می تواند ظرافت ، کم توقعی و متواضع بودن را بیان کند و یا حتی نشانه ای از یک فرد جدی و پایدار محسوب شود با وجود کم نظیری و عدم روشنایی چشمگیر رنگ طوسی یا خاکستری ، باز هم می توانید با افرادی ملاقات کنید که واقعاً این رنگ  را دوست دارند.

روانشناسان معتقدند کسانی که رنگ طوسی را به عنوان رنگ مورد علاقه خود انتخاب می کنند تمایل نسبتاً زیادی به آرامش و سکوت دارند. آنها ممکن است درون گرا باشند یا بخواهند در طول دوره ای مشخص به دلیل هرگونه شوک و مشکل در زندگی ، خود را از محرک های بیرونی جدا کنند.

غالباً ، علاقه زیاد به رنگ طوسی یا خاکستری نشانگر خستگی مزمن ، هم از نظر جسمی و هم از نظر روانی است. شاید فرد به دلیل تنش در زندگی ، اضطراب یا سایر عوامل منفی مدت طولانی است که دچار استرس شده باشد. بنابراین ، ناخودآگاه برای دفاع از خود ، با اجتناب از تماس با تعداد زیادی از مردم ، به دنبال خلوتی آرام و امن می رود. غالباً ، تعاملات اجتماعی چنین شخصی به حداقل ممکن می رسد و محافل آشنایی که در آنها حضور پیدا می کند بسیار اندک است. اگر بخواهیم واضح تر بگوئیم رنگ طوسی مورد علاقه ی افراد گوشه گیر است.

فواید استفاده از رنگ طوسی

‌آرامش را فراهم می کند

رنگ خاکستری یا طوسی هرگز باورهای شما را از بین نخواهد برد. به مرزها احترام می گذارد و آن را به یک حضور آرام تبدیل می کند. سطح بی نظیری از آرامش را ارائه می دهد و می تواند انرژی را به سکون تبدیل کند. برخی از افراد استدلال می کنند که این رنگ می تواند بیش از حد آرام بخش باشد. اگر در تنظیمات فعال پیشرفت می کنید ، خود را با این رنگ محاصره نکنید. عدم توجه به این توصیه ها ممکن است منجر به خوداندیشی ناخواسته شود .

تاثیر شگفت انگیز رنگ طوسی

شما را به یک رهبر متین تبدیل می کند.

به عنوان رنگی که بسیار مورد احترام است ، طوسی در نقش های رهبری شکوفا می شود. این رنگ نشان دهنده شخصیتی متواضع ، خوش فکر و پویا است و آن را به عنوان ایده آل ترین چهره معرفی کرده است. این رنگ به جای فریب ، صداقت ، شفافیت و یک رنگی را به نمایش می گذارد. این کیفیت قابل تحسین اجازه می دهد تا متانت شما با سهولت از بین صفوف صعود کند.

شخصیت شما را به فردی بی طرف و دور از دردسر تبدیل می کند.

رنگ طوسی ترکیبی از سیاه و سفید است بهترین ترکیب هر دو جهان. با احساسات هدایت نمی شود ، به همین دلیل است که به طور غیرمعمولی از سایر رنگ ها جدا می شود. روحیه شما را دور از دردسر و آرام نگه می دارد. رنگ طوسی یا خاکستری شما را به فردی مبدل می کند که در فاصله باقی می ماند زیرا انتخابی بهتر از این وجود ندارد. فرد علاقه مند به طوسی تمایلی به کشف خودش ندارد زیرا فکر می کند فاقد عمق است. برای اینکه به احساسات خود آسیب نرساند ، به دانسته های خود تکیه می کند.

اطلاعات لازم درباره مد و اکسسوری

برای کسب اطلاعات بیش تر در خصوص مد و اکسسوری های به روز و شیک بحش مجله مد فروشگاه اکسسوری سناتور مد مراجعه کنید.

بازخوردها
    ارسال نظر
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
    • - لطفا فارسی بنویسید.
    • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد