تاثیر استایل در خلق و خوی افراد

سناتورمد پنجشنبه 18 دی 1399 - 13:44
تاثیر استایل در خلق و خوی افراد

تاثیر استایل

لباس ها، بخش مهمی از زندگی ما هستند چراکه ما هر روز تمام تلاش خود را می کنیم تا لباس های مناسبت و هماهنگ برای خود انتخاب کنیم. تحقیقات انجام شده در این باره می گوید، لباس های شما می تواند بر میزان خلق و خو، رفتار و نحوه واکنش افراد دیگر به شما تأثیر بسزایی بگذارد. جالب است بدانید که حتی رنگ های لباس شما نیز می تواند ضربان قلب، فشار خون و تنفس ما را تغییر دهند. هنگامی که شما سعی می‌کنید لباسی مناسب و زیبا برای خود انتخاب کنید، به طور ناخودآگاه احساس بهتری خواهید داشت و اعتماد به نفس شما افزایش پیدا خواهد کرد.

در واقع هنگامی که تصوری زیبا و آراسته از ظاهرتان دارید، ذهنتان از افکار منفی دور شده و تاثیر مثبتی بر شما خواهد داشت. علاوه بر این ها، هنگامی که به ظاهر و استایلتان اهمیت می‌دهید و لباسی که دوست دارید را به تن می‌کنید، احساس خوشایند و رضایت مندی بیشتری خواهید داشت. امروزه تمامی روانشناسان بر این باور هستند که تاثیر استایل و لباس شما مستقیما بر روحیه و رضایت مندیتان تاثیر گذار بوده و علاوه بر این ها تاثیر بسزایی در چگونگی رفتار افراد مقابل شما نیز داشته پس در ان صورت است.

تاثیر استایل در خلق و خوی افراد

که در این صورت است که می توان گفت، لباس و پوشش نه تنها بر ظاهر و برون، بلکه بر درون، خلق و خو و اعتماد به‌نفس نیز تاثیر دارد. از این رو بسیاری از احساسات ما می‌تواند ناشی از مدل لباس و حتی رنگ آن باشد و میتوان گفت احساسات ما نیز روی انتخاب لباس‌هایمان بسیار تاثیر گذار بوده برای مثال ممکن است یک روز ناراحت باشید و حال حوصله نداشته باشید، در چنین روزی به طور ناخودآگاه یک لباس مشکی و کهنه از کمد خارج کرده و تا آخر روز آن را به تن می کنید،

بنابراین با قطعیت می توان گفت که تاثیر استایل و لباس، بر رفتار و روحیه شما بسیار بالا است. از این رو ما به شما توصیه میکنیم که برای داشتن رضایتمندی از خودت، رفتار عالی و اعتماد به نفس بالا لباس و استایل شیک و زیبا داشته باشید.

تاثیر لباس بر طرز فکر شما

به ‌طور کلی هیچکس نمیتواند منکر تاثیر استایل و لباس در شادی و سرزندگی ما باشد، لباس و استایل مناسب باعث شادابی و نشاط افراد می‌شود. وقتی شما لباس‌هایی شیک و زیبا و مناسب استایلتان به تن می‌کنید، هم برای خودتان نشاط روحی به همراه می‌آورید و هم برای اطرافیانتان. از سوی دیگر، پوشیدن اینگونه لباس ها باعث افزایش سلامت روانی جامعه نیز می‌شود بسیاری از افراد که ناراحت و یا مضطرب هستند به صورت ناخودآگاه لباس ‌های خود را بدون فکر و هماهنگی انتخاب می‌کنند، و همین مسئله باعث می‌شود که غمگین بمانند.

با این حال اگر شما می‌خواهید تا در روحیه ‌تان بهبودی ایجاد شود، و همیشه دارای حس و حالی خوب و رضایتمند باشید، لباسی که دوست دارید و فکر می‌کنید برازنده ‌تان است را انتخاب و به تن کنید. همچنین لازم به ذکر است رنگ‌ های روشن نیز در ذهن تاثیر مستقیم و مثبتی دارند، برای مثال رنگ قرمز باعث شادی و رنگ آبی باعث آرامش روح و روان می‌گردد.

تاثیر استایل و لباس بر موقعیت شغلی شما

دعوت شدن به یک مصاحبه شغلی اتفاقی بسیار استرس آور بوده و از آنجایی که تاثیر استایل و لباس بر موقعیت شغلی شما بی تاثیر نیست، باید به بهترین شکل ممکن خودتان را برای این اتفاق آماده کنید. لباس و استایل مناسب مصاحبه شغلی هم یکی از فاکتورهایی بوده که در پذیرفته شدن شما تاثیر بسیار زیادی داشته و شما علاوه بر آمادگی علمی و داشتن رزومه مناسب کاری باید به لباس مناسب برای مصاحبه شغلی هم توجه داشته باشید.

تاثیر استایل در خلق و خوی افراد

لباس مناسب مصاحبه شغلی باید حرفه‌ای و منظم بودن، متخصص بودن، اعتماد به نفس بالا شما و همه ویژگی ‌های مثبت شخصیت شما را نشان داده و مشخص کند شما بهترین گزینه برای او هستید. اما لباس مناسب مصاحبه شغلی نیز باید دارای ویژگی‌های خاص و زیبایی باشد. از آنجایی که اولین نکته‌ که توجه دیگران را در مصاحبه شغلی جلب می‌کند، ظاهر ونوع پوشش شماست. در واقع پیش از آنکه صحبت کنید و از خودتان و تجربیات شخصیتان بگویید،

لباس‌ شما می‌تواند بسیاری از خصوصیت اخلاقیتان را بیان کند. زیرا لباسی که به تن دارید، انتخاب شخصی‌ شما می باشد. لباس شما باید به گونه ای باشد که اعتماد به نفستان را نیز افزایش دهد. در این صورت شما پیش از مصاحبه باید زمانی را به انتخاب یک لباس رسمی و مناسب اختصاص داده و برای موفقیتتان لباسی شیک به تن کنید، زیرا همانطور که گفته شد تاثیر استایل و لباس بر موقعیت کاری شما نیز بسیار زیاد است.

پوشیدن لباس ورزشی، شما را به داشتن تحرک هدایت می‌کند

اگر می‌خواهید‌ ورزش کرد‌ن را شروع کنید‌، باید بد‌انید‌ که مهم ‌ترین و اولین قد‌م، انتخاب لباس ورزشی مناسب برای آن است. شاید‌ تعجب کنید‌ اگر بد‌انید‌ برای بسیاری از مرد‌م خرید‌ لباس ورزشی بهترین انگیزه برای شروع ورزش کرد‌ن آن ها بود‌ه است. اگر مد‌تی است که ورزش می‌کنید‌، اما زود‌ خسته می‌شوید‌ و از فعالیت بد‌نی لذت نمی ‌برید‌، ممکن است لباس نامناسبی را برای خود‌ انتخاب کرد‌ه باشید‌. همانطو رکه گفته شد لباس ورزشی، شما را به ورزش کردن هدایت می‌کند.

در ذهن ما یک مسئله به طور ناخودآگاه ثبت شده، که آن این است که لباس ورزشی برای ورزش کردن است. از این رو هنگامی که لباس ورزشی به تن می‌کنید، مغزتان شما را به تحرک و انجام فعالیت بدنی سوق می‌دهد. جالب است که بدانید نه تنها لباس ورزشی، بلکه رنگ آن نیز بر ذهن ‌تان تاثیر بسیاری داشته، با این که این مسئله اثبات نشده، اما به هیچ عنوان قدرت رنگ ‌ها را بر ذهن نمیتوان نادیده گرفت.

احساس قدرت با داشتن استایل و لباس مناسب

بر اساس تمامی تحقیقات صورت گرفته شده تاثیر استایل و لباس بر روی احساسات شما نیز بسیار قوی بوده، یعنی شما با داشتن لباس و استایلی شیک و زیبا در طول روز احساس رضایت و قدرت داشته و با اعتماد به نفس کامل قدم برداشته و به کارهای خود رسیدگی می کنید، پس انتخاب نوع لباس در احساس قدرت و اعتماد به نفس شما تاثیر بسزایی دارد، به عنوان مثال از خانم‌ و آقایی که در تجارت مشغول به کار بودند،

تاثیر استایل در خلق و خوی افراد

تحقیقاتی صورت گرفت که در نهایت به این نتیجه رسیدند که لباس‌ و استایل های رسمی همچون کت و شلوار مردانه یا کت و دامن زنانه و یا رنگ های خنثی و سنگین، احساس قدرت و اعتماد به ‌نفس را در انسان افزایش می‌دهد. اگر شما مدام از اطرافیانتان بشنوید که چقدر خوشتیپ شده اید، و یا چقدر خوب لباسهایتان را با هم ست کرده اید، مثل هر مسئله دیگری رفته رفته برایتان تبدیل به یک احساس درونی می شود و اعتماد به نفستان بیشتر می شود.

تاثیر استایل بر افزایش اعتماد به نفس شما

رابطه میان انتخاب لباس و اکسسوری و اعتماد به نفس بالا بر هیچکس پوشیده نبوده و همه ما بر این موضوع واقف هستیم، درست است که استایل مناسب و زیبا، اعتماد به نفس ما را تحت تاثیر قرار می دهد اما اینطور نیست که بدون یک استایل و لباس خوب، اعتماد به نفس نداشته باشیم اما یک دست لباس ست شده و شیک، احساس فوق العاده و اعتماد به نفس بالایی را به روح و روان ما تزریق می کند از آنجایی که بین چیزی که ما انتخاب میکنیم و می پوشیم و آنچه درباره خود فکر می کنیم،

ارتباط مستقیمی وجود داشته و شما می توانید به راحتی از استایل خود به عنوان ابزاری استفاده کنید که موجب افزایش اعتماد به نفستان می شود. پس وقتی هر روز صبح، کمدتان را باز می کنید تا لباس بپوشید، بهترین لباس خود را انتخاب کنید تا تاثیر استایل شیک و جذاب خود خود را بر افزایش اعتماد به نفستان شاهد باشید.

در آخر باید گفت که تمام این مسائل به این معنا نیست که خلق و خو و یا حال و احوالات، افراد در لباس‌هایشان خلاصه می‌شود. اما این مسئله خواه و  یا ‌ناخواه بر روی احساسی که افراد نسبت به خودشان دارند بسیار تاثیرگذار بوده و نکته جالب این است که احتمالا هیچ کس به اندازه خودتان نسبت به ظاهرتان و آنچه از بیرون به نظر می رسد، حساس نبوده و نیست. برای مثال شما با به یاد آوردن روزایی که به هر دلیلی لباس دلخواهتان را به تن نداشته اید و یا از استایل و تیپ خود راضی نبوده اید،

تاثیر استایل در خلق و خوی افراد

این نکته را به یاد می آورید که با آن لباس چقدر در برخورد با دیگران احساس ناخوشایندی داشتید و اصلا اعتماد به نفس کافی را نداشته اید. بنابراین پیش از هر دلیل دیگری، به خاطر اعتماد به نفس خودتان، در انتخاب و پوشیدن لباس مناسب و ساختن یک استایل منحصر به فرد دقت به خرج دهید، تا تاثیر استایل جذاب و خاص خود را بر حال احوالتان را نظاره گر باشید.

بازخوردها
    ارسال نظر
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
    • - لطفا فارسی بنویسید.
    • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد