یوگا

سناتورمد دوشنبه 25 اسفند 1399 - 13:55
یوگا

یوگا

یوگا یک تمرین قدیمی است که قوی ترین ویژگی آن ارتباط بسیار نزدیکی است که بین جسم ، روح و روان ایجاد می­کند و این سه ستون انسانی را به خوبی بهم نزدیک می­کند. در این مقاله به بررسی تمرینات و فواید و نکاتی دیگر درباره یوگا می­پردازیم.

هدف از یوگا چیست

تمرکز اصلی یوگا جستجوی خودشناسی از طریق آزادسازی آگاهی است. انواع مختلفی از آن وجود دارد، اما کارهای اساسی که  همیشه در یوگا حفظ می­شود مبتنی بر تکنیک های بدن، تمرینات تنفسی، روش های تمدد اعصاب و تمرکز و همچنین بسیاری از مراقبه ها است.

فواید یوگا

ما به دلیل زندگی پرمشغله و انجام بسیاری از کارهای روزمره، در تعادل روح و روان و جسم ناموفق هستیم. یوگا می­توان راهی برای یافتن تعادل بین آنان بود. در حقیقت ، مزایای حاصل از تمرین یوگا بی شمار است.  اما نتایج را می توان به تدریج درک کرد، از بهبود باورنکردنی وضعیت و کنترل اضطراب گرفته تا بهبود عملکرد اندام­های داخلی ارگان ها، انعطاف پذیری و قدرت فرد، و بسیاری دیگر است.

یوگا

تعدادی از مزایای یوگا

به تعادل عاطفی کمک میکند.

کیفیت زندگی بیشتر را با تشویق بهزیستی           ، آرامش درونی و آرامش فراهم می کند.

به مشکلات بی خوابی و افسردگی کمک می کند.

کمر درد را کاهش می دهد.

گردش خون را تحریک می کند.

انرژی بدن و ذهن را ارائه می دهد.

وضعیت بدن را بهبود می بخشد.

-تقویت عضلات و کل بدن را تقویت می کند.

این مزایا توسط هر فرد متفاوت درک می شود. افرادی هستند که بیشتر از نظر جسمی، افرادی دیگر با روحیه و برخی دیگر از در ذهن خود متوجه فواید این ورزش می شوند.

مخاطبان یوگا چه کسانی هستند

این عمل از کلمه سانسکریت یوج گرفته شده است ، که به معنی “متحد شدن یا ادغام” است و برای هزاران سال مجموعه ای از دانش را ارائه می دهد که بدنبال هماهنگی بدن ، ذهن و روح است. هیچ منعی برای این ورزش ذهنی و جسمی  وجود ندارد ، زیرا، در واقع این ورزش یک تمرین ساده نیست، بلکه یک سبک زندگی است که پزشک­ها از آن استفاده می­کند. هرچه تمرین زودتر شروع شود ، فرد سریعتر درگیر یوگا می شود و می توان مزایای آن را به طور گسترده تری در طول زندگی خود دریافت کرد.

آیا می توانم در خانه یوگا انجام دهیم

با وجود تمام خصوصیات آن ، اعتقاد بر این است که یوگا یک فعالیت بسیار ساده است و به هیچ نظارت حرفه ای نیاز ندارد. اما این اشتباه است، هر حرکتی تکنیک مخصوص به خود را برای اجرا دارد که باید صادقانه دنبال شود. بنابراین به هیچ وجه نبایدتنهایی در خانه به تمرین آن  بپردازید.

فضای تمرین باید ساکت و با نور مناسب باشد. اگر دستیابی به این شرایط فضایی در خانه شما دشوار است ، ممکن است در نتیجه با مشکل روبرو شوید. تمرین این ورزش در خانه منعی ندارد، با این حال ، برخی اقدامات احتیاطی باید رعایت شود. ه و همچنین به برخی لوازم جانبی مانند فرش، حوله و یک فضای راحت نیاز خواهید داشت.

علاوه بر این ، توجه شما بدون حواس پرتی با تلفن های همراه یا مکالمات با دیگر افراد خانه باید کاملاً به حرکاتی باشد که انجام می دهید. شما باید همیشه به حدود بدن خود احترام بگذارید ، درک کنید که پیشرفت در یوگا تدریجی است و یک شبه نیست. صبور باش در غیر این صورت ، ممکن است در نهایت صدمه ببینید.

یکی از نگرانی های عمده در مورد تمرین یوگا در خانه به دلیل وضعیت هایی است که در حین حرکات به طور گسترده بررسی می شود. بدون نظارت حرفه ای ، خطر استفاده از وضعیت نادرست وجود دارد که می­تواند بسیار مضر باشد. همیشه برای نظارت یا حداقل مشاوره در مورد اجرای صحیح هرگونه فعالیت بدنی با یک متخصص مشورت کنید، حتی اگر قصد انجام آن را در خانه دارید. اگر تمرینات یوگا را به خوبی انجام ندهید، ممکن نیست نتایج مناسبی را ببینید. لازم نیست هر روز تمرین کنید، اما هرچه کیفیت تمرین بیشتر باشد، نتیجه بهتر است.

یوگا

 

انواع یوگا

ماهیت یوگا همیشه یکسان است، اما روشهای مختلفی برای تمرین وجود دارد که فرد را قادر می­سازد تشخیص دهد کدام یک بیشتر برای او مناسب است.

برخی از انواع و ویژگی­های اساسی یوگا

چالشی : اگر چالش ها را دوست دارید ، این یک خط ایده آل است. در آن حرکات شدیدتر است و کلاسهای شدیدی را با توالی ثابت از حالت های به هم پیوسته، بدون مکث تشکیل می دهد. این تمرینات به قدرت بیشتری احتیاج دارند، با این وجود داشتن شرایط جسمی عالی برای فرد که توانایی تمرین داشته باشد اجباری نیست. افراد از طریق این تمرینات می­توان قدرت، انعطاف پذیری، افزایش ایمنی و مقاومت بدن را به طور کلی ایجاد کنند.

قدرت : این خط، کلاسهای بسیار پویایی را ارائه می دهد، اما با یک تفاوت که هدف آن تغییرات جسمانی پیوسته نیست، و کاملا متنوع هستند.

انتگرال : این شامل یک متحد سازی از خطوط مختلف یوگا است که جنبه های جسمی ، عاطفی ، فکری و معنوی را توسعه می دهد. کلاسها را می توان با متفاوت ترین مشخصات افراد با ترکیبات انعطاف پذیر تطبیق داد.

  هاتا : این همان یوگای کلاسیک است که با حالت های اولیه و در تعداد دفعات کمتری در نظر گرفته می­شود. در این راستا، افراد بیشتر وقت را به استراحت می گذرانند. از طرف مخاطبان تازه کار، که در زمینه همسویی ، تعادل و تنفس کار می کنند ، بسیار مورد توجه قرار می گیرند.

کوندالینی : اگر به دنبال کار معنوی بسیار بیشتری هستید ، علاوه بر قسمت فیزیکی ، این خط بسیار مناسب است که نقطه قوت کار با تمرینات تنفسی پویا است.

راجا: بر کار معنوی تمرکز دارد و خصوصاً کسانی که به مراقبه علاقه مند هستند را خشنود می­کند.

آیا پیلاتس و یوگا یک چیز هستند؟

قطعا نه. در هر دو، بدن و ذهن با هم برابر هستند. اما علاوه بر شباهت ها، پیشنهادها نیز متفاوت هستند از جمله در هدف، هنگامی که شخصی به دنبال فعالیتی است که همزمان به نفع بدن و ذهن او باشد ، معمولا به او گفته می­شود که پیلاتس یا یوگا را تمرین کند. بنابراین، فرد ممکن است فکر کند:  هر دو یکسانند ،

بنابراین یکی از هر دو حالت را که انتخاب می کند. این یک اشتباه بزرگ است. این دو فعالیت می تواند در بسیاری از اصول تمرکز، تنفس ، آگاهی از بدن، حرکات و حتی برخی اهداف مشترک باشند ، با این حال، آنها یک چیز نیستند. و کسانی که قبلاً یوگا یا پیلاتس کار کرده اند می­دانند که این دو یکسان نیست.

یوگا

مورد پیلاتس و یوگا

پیلاتس و یوگا فعالیت هایی نیستند که  اخیراً توسعه یافته باشند، اما اخیراً طرفداران بیشتری پیدا کرده­اند. هر دو تکنیک دارای برخی ویژگی های مشترک هستند: در ابتدا، آنها با هدف یک تمرین بدنی جدید ایجاد نشده اند، اما در طول سال ها برای دستیابی به مدرن ترین نسخه هایی که امروز می شناسیم، دستخوش تغییراتی شده­اند. تمرینات در هر دو فعالیت به نیرو و انرژی نیاز دارد و علاوه بر مجموعه دیگری از جنبه های مشابه، و در تمرینات با تنفس ، آگاهی از بدن و کنترل خود، تمرکز دارد. با این حال مهم است که تکنیک ها را اشتباه نگیرید.

اطلاعاتی درباره یوگا

برای کسب اطلاعات در زمینه یوگا و ورزش هایی مانند آن به بخش مجله مد فروشگاه اکسسوری سناتور مد مراجعه کنید.

بازخوردها
    ارسال نظر
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
    • - لطفا فارسی بنویسید.
    • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد