استایل

سناتورمد شنبه 23 اسفند 1399 - 11:35
استایل

استایل

شخصی که استایل منحصر به فردی را در پیش می گیرد ، تصویری از اعتبار و اعتماد به نفس را نشان می دهد. داشتن سبک به معنای پوشیدن لباس­های مرسوم ، مد روز نیست ، بلکه پوشیدن تکه هایی است که نشان دهنده ذات و شخصیت است. و برخی اوقات این لباس ها مد روز است. در این مقاله ، مفهوم و تعریف و تفاوت سبک و مد را درک خواهید کرد و با انواع استایل ها در مد آشنا خواهید شد.

تعریف استایل

قبل از اینکه بیشتر در مورد استایل در مد صحبت کنیم ، اجازه دهید تعریف این کلمه را بشناسیم. این اصطلاح از اصطلاح لاتین stilus  می­آید که از زبان یونانی گرفته شده است. این کلمه را می توان در چندین زمینه استفاده کرد ، تا به طرح ، شکل یا جنبه یک چیز اشاره کند. با این حال ، در جهان مد ، استایل به عنوان شکل غالب بیان در یک زمان و مکان مشخص دیده می شود.

بنابراین مفهوم استایل شما بسیار به روندها مرتبط است. به عنوان مثال ، فردی که با لباسهایی که در آن لحظه مد مشهود است لباس می پوشد ، استایل شیک محسوب می شود. می­توان گفت استایل یا سبک توانایی ارزیابی صحیح خود و رشد شخصی خود و در نتیجه انتخاب از طیف مدی است که شخصیت فرد را برجسته می­کند. سبک همچنین با ارزشهای یک شخص یا شرکت ، که در شکل ظاهری و رفتاری آنها منعکس می شود ، پیوندی ناگسستنی دارد .

تفاوت بین مد و استایل

دقیقاً در این مرحله است که تفاوت بین استایل و مد ظاهر می شود ، اگرچه بسیاری از مردم فکر می کنند که آنها یک چیز هستند. علاوه بر اینکه دو کلمه متمایز هستند ، مفاهیم آنها نیز متفاوت است ، اما اغلب می­توانند با هم مرتبط باشند.

استایل

مد

شروع با کلمه مد ، همچنین از لاتین modus و به معنای “حالت” و “رفتار” گرفته شده است. در مفهوم مد فعلی، بیشتر مربوط به بازار و پیشنهاد است. بنابراین، این یک نقطه مرجع است که دائماً در حال تغییر است. اثبات آن ، این است که در هر فصل روندهای جدیدی ظهور می­کند که برای ارائه بیشترین تعداد مصرف کننده ایجاد شده است.

بنابراین، به دلیل نگرانی زیاد برای مد بودن ، افراد در گرایش ها و مصرف گرایی قرار می گیرند. و دقیقاً در این مرحله است که مردم اغلب مد را با استایل اشتباه می گیرند. در حالی که مد به طور کلی متنوع و یکبار مصرف است ، استایل پایدارتر است و بیشتر از شخص درباره روند می گوید.

بنابراین ، می توانیم مد را به عنوان بازتاب رفتار اجتماعی تعریف کنیم. وقتی می گوییم کسی مد است، یعنی او لباس های روند فعلی را می پوشد ، حتی اگر این قطعات دقیقاً با شخصیت او مطابقت نداشته باشد.

استایل یا سبک

برای بسیاری، استایل روشی است که فرد، اصالت و شخصیت خود را از طریق لباس ، شیوه بازیگری ، رفتار ، گفتار و بیان خود نشان می دهد. بنابراین، سبک چیزی بیش از هویت شخصی نیست که در لباس، لوازم جانبی، مدل مو و غیره در معرض دید شما باشد و ثابت کند که این یک مفهوم ذهنی است. استایل بیشتر به قدرت انتخاب و سلیقه های فردی ، فرد مرتبط است.

اگرچه گرایش ها هنوز هم می توانند سلیقه افراد را تحت تأثیر قرار دهند، اما استایل فردی فقط بر گرایش ها نیست بلکه بر بازتاب شخصیت خود فرد استوار است. با این حال، این بدان معنا نیست که سبک یک چیز ثابت است که هرگز تغییر نمی­کند یا تکامل نمی یابد. مانند فصول ، مردم نیز تغییراتی در زندگی ایجاد می­کنند که باعث تغییر رفتار ، سلیقه ، اهداف ، منابع و حتی سن آنها می شود.

انواع استایل ها

حال، بیایید با ویژگی های اصلی برخی از استایل های پرکاربرد در مد آشنا شویم. به یاد داشته باشید که هیچ قانونی وجود ندارد و شما ممکن است یک یا چند سبک داشته باشید یا حتی چندین مورد را با هم ترکیب کنید.

کلاسیک

استایل کلاسیک یا سنتی، سبکی است که به لباس های محافظه کارانه و محتاطانه تری ، که تقریبا همیشه در یک پالت رنگی است ، ارزش زیادی می دهد. بزرگترین مزیت آن، این است که اکثر قطعات بی انتها هستند و می­توانند در هر فصلی استفاده شوند. نکات برجسته در آن برش های مستقیم و خیاطی ، پارچه های نخی ، کتان و ساتن و رنگ های خنثی تر مانند سفید ، بژ و خاکستری است. چیز­هایی که در این سبک نمی توان از دست داد پیراهن های لباس ، بلوزهای مینیمالیستی ، شلوار و دامن خیاطی ، بلیزر و کت و شلوار هستند.

استایل

شیک معمولی

شیک گاه به گاه، که از ویژگی های اصلی آن تطبیق پذیری است. در این سبک ، تولیدات قطعات کلیدی را می­خواهند ، که می توانند در چندین مورد از جمله کار و یک ساعت خوش با دوستان بعد از ساعتها استفاده شوند. بنابراین ، استایل شیک معمولی موفق می شود قطعات کلاسیک مانند پیراهن لباس و بلیزر با قطعات مدرن تر مانند شلوار جین یا شلوار چرمی را متحد کند. پالت رنگ به نوبه خود تن های خنثی را ارزیابی می­کند که به راحتی ترکیب می شوند.

مدرن

از طرف دیگر، سبک مدرن و شهری ، ترکیبی از موارد مفید با قطعات دلپذیر و پرطرفدار است که شخصیت زن مدرن را مورد توجه قرار می دهد. بنابراین ، قطعات اصلی این سبک ، با پیراهن های لباس ، بلوزهای شخصی ، شلوار جین و چرم ، پیشتاز مد هست که شامل قطعات چاپ شده ، رنگ های روشن و بافت های مختلف است.

پایه ای

سبک مینیمالیستی اساسی برای لباس های کاربردی ، قاطعانه و به ویژه بی انتها ارزش قائل است. بنابراین ، اصول اولیه قطعات همه کاره ای را می خواهد که با همه چیز به خوبی کار می کند ، مانند پیراهن سفید ، شلوار جین ، بلیزر و البته کت. یعنی قطعاتی که چندین ظاهر متفاوت با یک مورد، مشترک دارند.

رومانتیک

استایل رمانتیک لطافت و زنانه بودن را از طریق تن های ظریف ، گل ، طرح دار و پاستلی نشان می دهد. شما نمی توانید خصوصیات این سبک را، گشاد و روان ، عمدتا لباس و دامن از دست بدهید. همینطور شلوار و شلوار کمر بلند ، بلوزهایی با هایلایت روی یقه و آستین و کمر مشخص،  توری ، روبان و خط کش از جذابیت این سبک است.

سکسی

همانطور که از نامش پیداست ، سبک سکسی در قطعاتی که بدن زن را تقویت می کند، احساسات را از بین می­برد. لباس های کوتاه، دکوراسیون ، چاپ ، دامن مداد و البته کفش پاشنه بلند برای برجسته سازی اعتماد به نفس و جذابیت زن استفاده می­شود. درست مثل پالت رنگ های روشن و پر زرق و برق که در این سبک خیلی جذاب است .

استایل

آیا در این زمینه تفاوتی بین زن و مرد وجود دارد؟

نه ، هر دو وظیفه باز کردن چشم و گوش را دارند تا آنچه را که در اطراف آنها اتفاق می افتد درک کنند. اما زنان بیش از مردان در معرض اغواگری مد هستند و بنابراین باید فیلتر بهتری داشته باشند. آنها همچنین الگوی کمتری برای ظاهری معاصر و تصادفی دارند. اما در دنیای مد مردان نیز چیزی در حال تغییر است ، مردان دیگر نمی­توانند به کت و شلوار مدیر تک رنگ اعتماد کنند و بنابراین دنیای مردان در انتخاب لباس مناسب بیشتر گیج می شود.

تاثیر بالای بدلیجات در استایل شیک

کسانی که به دنبال بهترین بدلیجات و انتخاب درست آن ها برای داشتن استایل شیک می باشند می توانند به فروشگاه اکسسوری سناتور مد مراجعه نمایند.

بازخوردها
    ارسال نظر
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
    • - لطفا فارسی بنویسید.
    • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد