چگونه از عطر استفاده کنیم؟

سناتورمد سه شنبه 9 دی 1399 - 16:20
چگونه از عطر استفاده کنیم؟

چگونه از عطر استفاده کنیم؟

همه از بوی خوش لذت می برند. استفاده از یک عطر خوب می توانند جذابیت شما را دو چندان کند. عطر می تواند ترکیبی از آب، روغن ها و موادی خوش رایحه باشد که ما آن را بر روی لباس ها، بدن و… می پاشیم. استفاده از عطر ها روز به روز در حال بیشتر شدن است. در سال 2020 بیش از 78 میلیارد دلار عطر فروخته شد و این عدد در سال 2024 به بیش از 92 میلیارد دلار خواهد رسید.

در حال حاضر هر عطر نمادی دارد و باید با توجه به این نماد ها از آن ها استفاده شود. هر عطر یک تاثیر بر روی بدن شما دارد که قبل از استفاده از آن عطر باید آن را بدانیم. در این مقاله قصد داریم اطلاعات کافی در مورد عطرها و خوش بو کننده ها را در اختیار شما قرار بدیم تا دیگر نگران روش استفاده، انواع آن و … نباشید.

تاریخچه عطر

اگر به دنبال تاریخچه عطر می گردید باید به قرن چهارم قبل از میلاد مسیح بروید. در آن زمان مصری های باستان از عطر ها استفاده می کردند. آن ها برای خوش بو کردن فضا عطر هایی می ساختند و در محل های مقدس و مهم خود از آن ها استفاده می کردند. بعدها رومی های باستان و اعراب دوباره از عطر ها استفاده کردند. اما این بار به صورتی که آن را فقط برای خوش بو کردن فضا استفاده نمی کردند، بلکه از آن برای خوش بو شدن و مصارف پزشکی مورد استفاده قرار می دادند.

از عطر استفاده کنیم

یکی از اولین شیمیدانان جهان زنی به نام تپوتی بود. او با ساز و کار رایحه ها آشنا شد و بعد ها به تولید عطر پرداخت. او با ترکیب روغن ها، گل های مختلف و … و فیلتر کردن آن ها توانسته بود در قرن ها پیش در هند به فرمولی برای تولید عطر برسد.  در همین حال در سال 2003 میلادی، در یونان یک کاخ باستانی عطر سازی پیدا شد که قدمت آن به 4000 هزار سال قبل باز می گشت. در آن جا تمامی تونل ها، کاسه هایی مخصوص مخلوط کردن عطر ها با یکدیگر و شیشه هایی برای پر کردن آن عطر ها یافت می شد.

چرا باید از عطر استفاده کنیم؟

استفاده از یک رایحه خوب نشان دهنده شخصیت و احساسات شماست.عطر ها برای راحتی و آرامش قلب شما مفید هستند. به طور کلی نوع ادکلنی که افراد استفاده می کنند به نوع مود و احساسات آن روزشان باز می گردد. عطر ها برای خودشان یک زبان دارند که در آن لغت و کلمات وجود دارند. گاهی اوقات این کلمات در حال فریاد زدن، گاهی اوقات درگوشی حرف می زنند، گاهی اوقات این کلمات به دنبال مجذوب کردن و گاهی اوقات فقط برای قانع کردند استفاده می شوند.

پژوهشگران متوجه استفاده عطر از صد ها سال قبل شده اند. با توجه به اطلاعاتی که آن ها به دست آورده اند، گروه هایی از انسان های اولیه نیز از نوعی از عطر ها استفاده می کردند. اما تولید انواع عطر های مدرن از قرن 19 شروع شد. در آن زمان رایحه های عطر ها برای مردم آن زمان بسیار جذاب بود، زیرا این نوع رایحه تا آن زمان وجود نداشت و با ترکیب رایحه های طبیعی به دست نمی آمد.

روشی که در حال حاظر در دنیا برای تولید عطر استفاده می شود را ابن سینا کشف کرد. او با استخراج روغن از گل و تقطیر، عطر های مختلف را به وجود آورد.

چگونه و کجا از عطر استفاده کنیم؟

در وهله اول شما باید نوع عطری که استفاده می کنید را بدانید. عطر های متفاوت ماندگاری متفاوت بر روی پوست های متفاوت دارند. پس اولین کار تست کردن عطر با پوست است. نکته مهم در استفاده از عطر ها این است که، هیچ وقت بیش از حد از ادکلن استفاده نکنید، در این صورت به جای اینکه رایحه شما برای به دل دیگران بنشیند، باعث اذیت و آزار آنان می شود.

از عطر استفاده کنیم

قبل از اینکه بدانیم به کجا عطر بزنیم باید بدانیم کی باید عطر بزنیم. بعد از حمام کردن و خشک کردن بدن منافذ پوست بدن باز است و بهترین زمان برای استفاده از عطر هاست. برخی ادکلن ها را به لباس های خود، برخی به مو های سر، برخی به دست ها و …  می زنند. اما اگر بخواهیم به درستی از عطر ها استفاده کنیم تا در طول روز خوش بو باشیم باید اینگونه از آن ها استفاده کنیم.

در طول روز برخی از اندام های بدن گرم می شوند و رایحه عطر را به محیط می دهند. این اندام ها مثل گردن، قفسه سینه، آرنج ها، بازو و مچ هاست. برای اینکه عطر به خوبی روی بدن شما بشیند، از این اندام ها دو مورد را انتخاب کنید و عطر خود را به آن جا بزنید. پشت گوش ها، پشت گردن و روی لباس هم مناسب برای زدن عطر است. بعد از زدن عطر یا ادکلن آن را با دست پخش نکنید زیرا باعث از بین بردن بوی اولیه عطر خواهید شد.

انواع مختلف راحیه عطر

عطر ها با اشکال مختلف و راحیه های مختلف وجود دارند. استفاده از انواع رایحه های عطر نشان دهنده شخصیت شماست. در حال حاظر عطر ها بسیار پیچیده تر از آن چیزی هستند که قبلا بودند. به طور کلی عطر ها از 8 رایحه به وجود آمده اند.

مرکبات

عطر هایی که از رایحه مرکبات به وجود آمده اند انرژی و زنده بودن را نشان می دهند. همین طور از این عطر ها سال هاست که استفاده می شود و یکی از قدیمی ترین راحیه های موجود از این 8 رایحه اصلی ست. این نوع رایحه برای کار های روزمره بسیار مناسب است.

معطر

رایحه های معطر بسیار متمایز هستند. این نوع رایحه ها بیشتر از گیاهانی مثل اسطوخودوس، رزماری، نعنا، ترخون و… به وجود می آیند و به خوبی با راحیه مرکبات و راحیه تند ترکیب می شوند.

گل

این نوع رایحه از ترکیب رایحه گل ها به وجود می آید و مخاطب این نوع عطر ها بیشتر بانوان هستند. رایحه های گل بسیار منحصر به فرد هستند و به دلیل اینکه انواع زیادی دارند، گذینه های انتخابی شما نیز بسیار زیاد است.

میوه ای

این نوع رایحه از انوع میوه هایی مثل هلو، آلو، سیب، گیلاس، انبه و … به دست می آید و برای استفاده روزانه بسیار مناسب است. بیشتر بوی آن ها تلخ و تازه است و نمادی از رایحه طبیعت هستند.

کهربا

این نوع رایحه از بوی چوب، وانیل، گل و… به وجود می آید و با این نوع رایحه ها روغن هم اضافه می کنند تا به قدرت آن بیافزایند.

سبز

رایحه های سبز بسیار تازه هستند و آن ها بویی مانند بوی چمن و برگ دارند.

 چوبی

ترکیباتی که در این نوع عطر استفاده می شود بیشتر بویی مانند بوی چوب، خزه و پوست درختان تازه بریده شده را دارد. از این نوع عطر در هر دو نوع مردانه و زنانه عطر ها استفاده می شود و طرفداران خاص خودش را دارد. بوی آن ها قوی و ماندگاری نسبتا بیشتری نسبت به دیگر رایحه ها دارند.

از عطر استفاده کنیم

تند

رایحه تند از فلفل ها، دارچین، هل، میخک، زنجبیل و جوز هندی است. این نوع رایحه یکی از قوی ترین نوع رایحه های موجود بین این نوع 8 رایحه ست.

فرق عطر با ادکلن

فرق بین عطر ها و ادکلن ها در میزان استفاده از خوشبو کننده خالص در آن هاست. به طور کلی در عطر ها 13تا 15 درصد خوشبو کننده استفاده می شود در حالی که در ادکلن ها این عدد به 6 تا 8 درصد می رسد.

از عطر استفاده کنیم یا نه؟

در کل قبل از اینکه به فروشگاه بروید و عطری برای خود یا کسی که بهش علاقه دارید بخرید، انواع ادکلن ها و عطر و شخصیت آن را فرد را در خریدتان در نظر بگیرین. با امتحان کردن عطر های مختلف شما می توانید رایحه مورد علاقه خود را پیدا کنید و همین طور می توانید با انواع رایحه آشنا شوید. در این صورت برای خرید عطر برای دیگران هم دچار مشکل نمی شوید. استفاده از خوشبو کننده هر روز در جهان بیشتر و بیشتر می شود ولی مردم روش استفاده از آن را نمی دانند.

از عطر استفاده کنیم

عطر های مختلف مزایای مختلف دارند. بعضی از آن ها باعث بالا رفتن سوخت و ساز بدن می شوند، برخی باعث بالارفتن تمرکز و برخی باعث بالا رفتن حس اعتماد به نفس. عطر هایی که رایحه گرم دارند، مثل رایحه قهوه، انرژی شما را بالا برده و باعث می شوند در طول روز کم تر حس خستگی کنید. بویای انسان در مقابل حیوانات بسیار ضعیف است اما، ذخیره اطلاعات بویای انسان پیشرفته تر از بویایی حیوانات است. ما انسان ها وقتی عطر خواستی به را حس می کنیم، این رایحه در قسمت خاطرات ما ذخیره می شود.

پس اگر همیشه خوش بو باشیم در ذهن و خاطرات اطرافیان همیشه فردی پاکیزه، خوش بو و جذاب خواهیم بود. همین طور در هنگام خرید به قیمت عطر ها و ادکلن ها توجه ویژه ای داشته باشین. عطر های ارزان می توانند لباس های شما را خراب کنند، به حس بویایی شما آسیب بزنند و همین طور روی احساسات شما تاثیرات منفی بگذارند. حال امیدواریم با خواندن این مقاله که توسط تیم پشتیانی سایت فروشگاه بدلیجات سناتورمد تنظیم شده ، به اهمیت و تاریخچه عطر و همین طور روش استفاده از آن پی برده باشین.

بازخوردها
    ارسال نظر
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
    • - لطفا فارسی بنویسید.
    • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد