سبک و استایلت را پیدا کن

سناتورمد چهارشنبه 24 دی 1399 - 17:40
سبک و استایلت را پیدا کن

سبک و استایلت را پیدا کن

سبک و استایل چیزی است که شما هر روز بهترش می کنید. هر کس سبک و استایلی دارد، ولی گاهی کسانی هستند که هنوز سبک و استایلشان را پیدا نکرده اند و به همین دلیل فکر می کنند که خوش تیپ نیستند. این موضوع می تواند دلیل اعتماد به نفس پایین این افراد باشد. سبک و استایل مانند شخصیت انسان است،

شما می توانید سبک و استایلتان را مانند شخصیتتان، روز به روز بهتر کنید، فقط باید سبک و استایل خود را پیدا کنید و هر روز آن را ارتقا دهید. اگر نگاهی به انسان های معروف بیندازیم متوجه موضوعی می شویم، این افراد چه چاق باشند چه لاغر، چه قد بلند چه قد کوتاه، هرکدام استایل خود را پیدا کرده اند و در آن استایل جذاب به نظر می رسند.

انواع تیپ بدنی

سبک و استایل

تیپ بدنی مثلثی

تیپ بدنی مثلثی برعکس یا هفتی

تیپ بدنی مستطیلی

تیپ بدنی بیضی شکل

تیپ بدنی ذوزنقه ای

به نظر شما کدام تیپ بدنی جذاب تر است؟

جواب این سوال خیلی به حال هیچ کدام از ما فرقی نمی کند. به هر حال شما با یکی از این 5 نوع تیپ بدنی به دنیا آمده اید و سبک و استایل شما همین است و به هیچ وجه نمی توانید در حال حاظر تیپ بدنی خود را تغییر دهید. حال شما باید به فکر این باشید که مناسب با تیپ بدنی که دارید، سبک و استایل خود را بیابید. پس در این مقاله سعی می کنیم برای هر کدام از این 5 نوع تیپ بدنی بهترین نوع لباس را معرفی کنیم تا شما به راحتی سبک و استایلتان را پیدا کنید.

قبل از اینکه به شما آموزش بدیم که چطور سبک و استایل خود را پیدا کنید، باید 3 قانون ارزشمند در پوشیدن لباس و پیدا کردن استایل خود بدانید.

قانون شماره 1

برای تیپ بدنی که امروز دارید لباس بپوشید.

به یک سال بعد یا یک سال قبل فکر نکنید. اگر قرار است تا 5 ماه بعد به باشگاه بروید و 10 کیلو وزن به وزن بدنتان اضافه کنید، 5 ماه بعد نسبت به آن بدن لباس تهیه کنید یا اگر قرار است ورزش کنید و رژیم بگیرید تا وزن کم کنید، لباس هایتان را کوچک تر نکنید. برای همین وزن و تیپ بدنی که در حال حاظر دارید لباس تهیه کنید و بپوشید.

قانون شماره 2

شکل بدن شما به شما می گویید که چه نوع لباسی باید بپوشید.

به مودها توجه نکنید. فرض کنید کراوات نازک مود شده است، حال اگر قرار باشد شما با تیپ بدنی بیضی شکل یا ذوزنقه ای یک کت شلوار با یک کراوات نازک بزنید، سبک و استایل خود را به خاطر مود ها نابود کرده اید. مهم نیست که این کراوات اندازه شما هست یا نه، مهم این است که این نوع کراوات مناسب تیپ بدنی شما نیست و نکته مهم این است که شما به جای آن کراوات نازک گذینه های بسیار بهتری را می توانید انتخاب کنید تا به سبک و استایلی مناسب نزدیک تر شوید.

سبک و استایل

 قانون شماره 3

تیپ و استایلتان را به تیپ و استایل نرمال نزدیک کنید.

فرق نمی کند که کدام یک از تیپ های بدنی را دارید، همواره به فکر این باشید که در تیپ و استایلتان به تعادل برسید. رنگ ها، اکسسوری ها لباس ها و … در تیپ و استایل شما باید با هم در تناسب باشند. به استایل کسانی که در جامعه هستند توجه کنید. به راستی جذاب ترین تیپ بدنی کدام است؟ جواب این سوال در هر جای دنیا متفاوت است. جواب این سوال به محل زندگی شما و تیپ بدنی اکثریت جامعه ای که در آن زندگی می کنید بستگی دارد. به عنوان مثال اگر شما در ژاپن زندگی کنید،

تیپ بدنی که لاغر باشد جذاب تر است. در بعضی از کشور ها تیپ بدنی چاق جذاب تر است. در بعضی قد بلند و در بعضی قد کوتاه و … . نکته دیگر این است که این جذابیت ها می تواند تغییر کند. با گذشت زمان در کشور هایی مثل امریکا مردم به سمت بدنسازی رفته اند و بدنی با ماهیچه هایی بیشتر برایشان جذاب تر است. پس اگر در محلی که شما زندگی می کنید تیپ بدنی و استایل نرمال لاغر بودن باشد، شما نباید بعد از باشگاه رفتن و وزن گرفتن لباس تنگ بپوشید، در این صورت فقط خود را انگشت نما خواهید کرد.

حال چه لباسی برای چه تیپ بدنی مناسب است؟

تیپ بدنی ذوزنقه ای

یکی از راحت ترین تیپ بدنی ها برای پوشیدن لباس، تیپ بدنی ذوزنقه ای است، به شرطی که خیلی قد بلند یا خیلی قد کوتاه نباشد. اما در کل بیشتر لباس هایی که این نوع افراد با این نوع تیپ بدنی به تن می کنند مناسبشان است. اما نکته منفی در مورد این نوع تیپ بدنی این است که، همان طور که گفتیم بیشتر لباس ها برای این نوع تیپ بدنی مناسب است، این نکته مثبت باعث می شود این افراد در طول زمان نسبت به لباس پوشیدنشان تنبل و بی توجه باشند.

آن ها به فروشگاه می روند و لباسی به تن می کنند و چون در کل برایشان مناسب است آن را می خرند و از آن در استایل خود استفاده می کنند، در حالی که ممکن است آن لباس استین بلند تر، استین کوتاه تر داشته باشد یا نیاز به کمی تنگ کردن لباس باشد. اگر شما جزو افرادی هستید که تیپ بدنی ذوزنقه ای دارید، حتما با یک خیاط در ارتباط باشید و لباس هایی را که خریداری می کنید را کاملا اندازه از هر نظر مناسب بدن خود کنید.

نکته ای را همیشه به یاد داشته باشید، شما باید همواره به دنبال بهترین جنس لباسی که با بودجه ای که دارید باشید، به دنبال بهترین نوع یا کارکرد و به دنبال اندازه ترین لباس ممکن برای خود باشید.

سبک و استایل

تیپ بدنی بیضی شکل

در تیپ بدنی بیضی شکل شما باید به دو نکته توجه داشته باشید.

 نکته اول این است که شما باید سبک و استایلی را انتخاب کنید تا این بیضی شکل را بلند تر، کشیده تر، لاغر تر نشان دهد. حال چطور این کار را انجام دهیم، شما می توانید از لباس هایی استفاده کنید که یک رنگ دارند، ست لباس های یک رنگ از یک جنس باعث می شود که افراد از بالا به پایین و از پایین به بالا به شما نگاه کنند و در این شرایط شما قد بلند تر دیده می شوید. وقتی که یک فرد با وزن زیاد این نوع لباس بپوشد، می توانیم نوع سبک و استایل او را مناسب قلمداد کنیم.

حال چیزی که این نوع تیپ بدنی بیضی شکل را بد لباس می کند، لباس هایی هستند که با رنگ هایی متفاوت و جنس های متفاوت با هم ست می شوند. به عنوان مثال شلوار لی و بلوز مردانه ای سفید که در شلوار باشد. در این صورت توجه به سمت وسط بدن شما می رود و شما را چاق تر و پهن تر نشان می دهد.

نکته دوم این است که شما باید به حاشیه های تیپ و استایل خود توجه کنید. منظور از حاشیه ها سرشانه ها یا کفش ها هستند. در این نوع تیپ بدنی اگر لباس در قسمت سرشانه ها به صورت یک باشد ( بیضی شکل نباشد) بهتر است و اگر از کفش های استفاده شود که توجه جلب کند بهتر است. مثل کفش هایی با رنگ کمی متضاد با رنگ لباس هایتان.

تیپ بدنی مستطیلی

تیپ بدنی مستطیلی یکی از زیبا ترین تیپ های بدنی موجود است. اگر قد و وزن متوسط دارید پیدا کردن استایل خود مانند آب خوردن است. اما اگر افراد با تیپ بدنی مستطیلی قد بلند و لاغر باشند کار مقداری پیچیده تر می شود. در این حالت شما باید حالت های مختلف را به لباست اضافه کنید. پس اگر قد شما بالای 175 و وزن شما کم تر از 70 است و جزو این نوع تیپ بدنی هستید کارتانکارتان کمی مشکل می شود.

در این حالت شما باید از لباس هایی استفاده کنید که شما را خیلی لاغر نشان ندهد. باید به دنبال لباس هایی باشید که بافت و وزن بیشتری به شما می دهند. شما می توانید از رنگ های مختلف در لباس و شلوارتان استفاده کنید و از ست کردن رنگ و جنس شلوار و لباستان پرهیز کنید.

تیپ بدنی مثلثی برعکس یا هفتی

این نوع تیپ بدنی در بین کسانی دیده می شود که بیشتر وقت خود را در باشگاه می گذرانند و به خوبی بالا تنه خود را قوی و پر عضله کرده اند. خیلی ها عاشق این نوع تیپ بدنی هستند و آرزوی داشتن این نوع تیپ بدنی را می کنند، در حالی که این نوع تیپ بدنی یکی از سخت ترین مدل برای دوختن لباس است. حتی زمانی که این افراد لباس می خرند باز هم قسمت بالاتنه آن ها بسیار بزرگ و قسمت پایین تنه آن ها محو می شود و این مشکلی است که این نوع تیپ بدنی باید آن را برطرف کنند.

برای این کار شما باید نگاه را به پایین تنه خود ببرید. با استفاده از کفش ها و کتانی هایی که سایز پای شما را مقداری بزرگ تر نشان می دهند یا کفش ها و کتانی هایی که بافت خاصی دارند، موفق می شوید این کار را انجام دهید. نکته بعدی این است که شما باید از شلوار هایی که بسیار تنگ هستند دوری کنید و در آخر از لباس هایی استفاده کنید که در بالا تنه خود جیب و بافت کم تری دارند.

تیپ بدنی مثلثی

تیپ بدنی مثلثی می تواند از زمان تولد، در میان سالی یا با وزن گرفتن اتفاق بیفتد. در این شرایط سرشانه ها به داخل می روند، شکم و پهلو به سمت بیرون می آیند. حال موضوعی که این نوع افراد باید به آن توجه کنند این است که شما باید سعی کنید از تیپ بدنی مثلثی به تیپ بدنی مستطیلی برسید.

باید ضعفی که در قسمت سرشانه دارید را با پوشیدن لباس هایی که در آن قسمت شما را پر تر نشان می دهند جبران کنید. در این حالت از لباس هایی که شکم و پهلوی شما را بیشتر نشان می دهند دوری کنید و از کفش و کتانی هایی استفاده کنید که ریز پا هستند و به چشم نمی آیند.

بازخوردها
    ارسال نظر
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
    • - لطفا فارسی بنویسید.
    • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد